Jumaat, 31 Ogos 2012

'Janji Demokrasi' - Risalah Tukar Bendera Jalur Gemilang Diedar.

alt
PIHAK BERKUASA PERLU BERTINDAK TEGAS

KUALA LUMPUR 30 Ogos - Perhimpunan Janji Demokrasi yang sedang berlangsung malam ini turut mendapat perhatian beberapa peserta berikutan pengedaran risalah desakan agar bendera Jalur Gemilang ditukar kepada reka bentuk yang pernah direkabentuk khas dari Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM) sebelum mencapai kemerdekaan satu ketika dahulu.

HIMPUNAN JANJI BERSIH YG KOTOR

Rakyat Malaysia dikhabarkan bahawa Sasterawan Negara Bangang Pak Samad Said bersama dengan 26 NGO akan mengadakan Himpuan Janji Bersih pada malam `countdown’ 30 Ogos di Dataran Merdeka. Objektif utamanya ialah protes tema Hari Kemerdekaan `Janji ditepati’. Salah satu sebab Himpunan demi himpunan diadakan ialah undang-undang sedia ada tidak cukup `mengerunkan’ penganjur dan peserta, pengamal undang pihak penganjur cekap berhujah diMahkamah manakala pendakwaraya kerajaan tidak berupayaan melawan dan akhirnya para Hakim yang terlalu demokratik dan idealistik serta kurang semangat menjaga keamanan. Sila layari blogspot penulis mengenai perkara ini.

PERBUATAN BIADAP DAN BODOH


Anda saksikan sendiri perangai pencacai pakatan pengikut ambiga yang bertindak liar apabila mula membakar dan memijak-mijak gambar DS Najib Tun Razak & Isteri...Adakah ini sikap manusia ?? Bagi aku pencacai ni bukan lagi manusia ataupun haiwan tapi mereka semuanya setan yang baru terlepas dari diikat semasa bulan ramadhan..

Tindakkan mereka menimbulkan kemaraahan tatkala rakyat Malaysia yang lain sedang menyambut kemerdekaan..Sesungguhnya tindakkan SETAN SETAN kuning ni telah mencemar sambutan hari kemerdekaan Malaysia tahun ini..

Jadi kepada pembaca semua anda ada otak boleh berfikir..sila nilai sendiri kelakuan mereka..Jika pakatan memerintah negara kita belum tentu aman seperti sekarang..

Sumber:medantempur

Kemerdekaan Negara Utuh Atas Teras Permuafakatan - Najib

KUALA LUMPUR, 30 Ogos (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kemerdekaan yang dicapai negara sejak 55 tahun lepas akan terus utuh atas teras permuafakatan dan kerjasama daripada semua pihak.

Perpaduan nasional yang bertunjangkan kepelbagaian akan kekal menjadi tiang seri kekuatan nasional, katanya dalam perutusan Hari Kebangsaan yang ke-55 yang disiarkan di RTM di sini Khamis malam.

Najib berkata selama 55 tahun, "kita berjaya melangkau jangkaan serta telahan yang dibuat pelbagai pihak, termasuk di kalangan warganegara sendiri, dan terbukti, ramalan kononnya apa yang dimenangi bapa-bapa pengasas negara secara aman serta bijaksana tidak akan mampu dikekalkan apatah lagi ditambah baik," adalah meleset sama sekali.

"Jelasnya, dari satu titik ke satu titik, kita telah berjaya membawa kebebasan dan keamanan kepada sebuah negara yang dahulunya terjajah dan terancam," kata Perdana Menteri.

Khamis, 30 Ogos 2012

Utus Surat : Fathul Bari Jawab Nik Aziz

Pengerusi Sekretariat Ulama Muda Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya memberikan empat sebab kenapa beliau menghantar surat rasmi kepada Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berhubung dengan isu hudud.
Sila tonton jawapan Fathul Bari berkenaan kenyataan Nik Aziz dalam Sinar Harianhari ini.

TERKINI! INI DIA RUPA PEROGOL ANAK SENDIRI DARI KAUM PKR!

Suspek Rogol Anak Sendiri Sampai Bunting, Nak Saman Blogger


Bekas calon PKR dalam PRU12 lalu dan tidak dikenali oleh Fuziah Saleh, Ahli Parlimen Kuantan, akan mengambil tindakan terhadap mana-mana blog atau media yang menyiarkan berita tentangnya, anak perempuan berusia 14 tahun yang dirogol dan telah melahirkan seorang bayi serta perbuatan rogol sumbang mahram.
Mohd Nor Jaafar, 59 tahun, yang mempunyai 2 orang isteri dan 11 orang anak yang berusia antara 6 hingga 31 tahun, telah ditahan oleh polis bersama-sama seorang anak lelakinya yang berusia 14 tahun setelah anak perempuannya yang berusia 15 tahun melahirkan seorang bayi lelaki di sebuah hospital di Cheras, Selangor. Remaja yang masih bersekolah itu kini ditempatkan di sebuah rumah perlindungan di Cheras.

Logo Hari Kemerdekaan Pakatan Rakyat - Memang Hebat

SEBANGSA, SENEGARA DAN SEJIWA ???

Haron Din Nampak Kuman Di Seberang Laut, Gajah Depan Mata Dibisukan

Walaupun telah menghampiri usia 90 tahun dan telah dua kali menjalani pembedahan pintasan jantung tetapi Tun Dr M masih mampu menggoncang dunia politik tanahair.

Hanya dengan sebaris pepatah inggeris yang sungguh sinis digunakan beliau pada 22.Ogos.2012 membuatkan puak-puak pembangkang naik hantu dan sudah seminggu mereka membahaskan perkara itu dan membuatkan pelbagai tafsiran.

Better the devil you know than the angel you don’t.

Lebih baik syaitan yang anda kenali daripada malaikat yang anda tidak dikenali.

Zed Zaidi: Saya Bersuara Tegakkan Undang-Undang



KUALA LUMPUR, 28 OGOS 2012: Dalam kesibukan menyambut Aidilfitri, kedengaran satu cerita panas yakni pendedahan Persatuan Seniman Malaysia melalui presidennya, Zed Zaidi tentang seorang artis luar yang bekerja dan menjalani penggambaran di sini namun tidak mengikuti prosedur yang ditetapkan FINAS.

Ketika dihubungi, Zed Zaidi mempertikaikan bagaimana hal seperti ini boleh berlaku sedangkan sudah jelas ada garis panduan dan perkara yang perlu dipatuhi namun bagaimana hal seperti ini tidak diberi perhatian kerana ia telah melanggar undang-undang.

"Saya sudah menjalankan tugas sebagai presiden di mana saya harus suarakan perkara ini. Saya tidak ada masalah jika ada artis dari luar mahu berlakon atau mencari rezeki di sini tapi mereka haruslah mengikut saluran yang betul.

"Isu ini bukan isu biasa atau peribadi tetapi garis panduannya telah pun ditetapkan FINAS melalui Sijil Perakuan Penggambaran (SPP) dan saya apa yang saya persoalkan adalah bagaimana perkara yang melibat undang-undang seperti ini boleh terlepas pandang begitu sahaja.

"Surat Sokongan Kemasukan Pekerja Filem Asing (PFA) dan dokumen kelulusan daripada Jabatan Imigresen diperlukan bagi memperakukan perkara ini. Jika benar pihak produksi ada berbuat demikian, sila kemukakan.

Rabu, 29 Ogos 2012

Mursyidul Am Pas yang sombong dan ego ??

Nik Aziz kecam Harussani
Nik Aziz: Semuka, tak payah guna surat (Buang masa saje berbincang isu Hudud dengan Mursyidul yang sombong)

KOTA BHARU - “Tidak payah guna surat untuk mengajak saya berbincang isu hudud ini. Siapa dia, saya tidak kenal dia, dia pun tidak kenal saya. Demikian luahan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berhubung surat rasmi dihantar Pengerusi Sekretariat Ulama Muda
Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya kepadanya bagi membincangkan isu hudud.

Nik Aziz mempertikaikan tindakan Fathul Bari yang disifatkan lebih gemar membuat bising di akhbar mengenai surat rasmi tersebut.

Beliau berkata, sewajarnya Fathul Bari perlu bersemuka secara terus dengannya sekiranya ikhlas untuk membincangkan isu hudud secara terperinci dan bukannya membuat kecoh dalam media arus perdana itu.

SUARAM PERLU DIHARAMKAN SEGERA

SUARAM Dedah Sumber Pembiayaannya


KUALA LUMPUR, 28 Ogos (Bernama) -- Pengarah Suara Rakyat Malaysia (SUARAM) Kua Kia Soong mendedahkan bahawa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) itu menerima dana dari negara asing dan individu di seluruh negara.

Beliau berkata Suaram, NGO hak asasi manusia, kini dibiayai beberapa negara seperti Amerika Syarikat, Finland dan Kanada dan beberapa negeri di Malaysia selain sumbangan daripada individu.

Bagaimanapun, Kua yang mempertahankan mengenai isu pembiayaan itu merahsiakan jumlah yang diterima SUARAM sehingga hari ini serta penyumbang dana dan penaja utama.

Mengikut jejak bos ???

Pemimpin kanan parti pembangkang dan anak ditahan kes sumbang mahram

Gempar… memang gempar apabila kebanyakan media massa menyiarkan berita penahanan seorang lelaki dewasa yang juga  adalah pemimpin sebuah parti politik dan anak lelakinya, berikutan seorang anak perempuan lelaki terbabit yang baru berusia 15 tahun telah melahirkan bayi lelaki.

Si anak perempuan baru sahaja berusia 15 tahun, panjang lagi perjalanan yang perlu ditempuhi, malangnya diusia sebegitu muda dah menjadi ibu muda tanpa suami.

Selasa, 28 Ogos 2012

MAT SABU BUAT HAL LAGI....


Keluarga Tun Ghafar gesa Mat Sabu tarik balik kenyataan
KUALA LUMPUR, 27 Ogos — Keluarga bekas Timbalan Perdana Menteri, Allahyarham Tun Ghafar Baba menggesa Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu, agar menarik balik kenyataannya yang mengatakan bekas pejuang bangsa itu akan menuruti langkah anaknya, Tamrin Ghafar, yang menyertai PAS sekiranya beliau masih hidup.
Kenyataan itu dikeluarkan Mohamad, atau lebih dikenali dengan Mat Sabu (foto fail), ketika memberikan ceramah anjuran Badan Perhubungan PAS Negeri Melaka di Kampung Bukit Katil, Melaka, pada 12 Ogos lalu, dan turut boleh diperolehi dalam laman blog bertajuk “Jika Tun Ghafar Umur Panjang, Dia Pun Masuk PAS”.

Isnin, 27 Ogos 2012

Cukup-cukup lah HADI menipu rakyat Malaysia dan perlu bertaubat sebelum terlambat


Hadi Cuba Tipu Rakyat Tentang Sejarah Hudud PAS?


Saya fikir, hanya Mahfuz saja yang sukar untuk dibezakan sifatnya dengan keldai atau baghal, rupanya Presiden PAS, Hj Hadi Awang juga tidak terkecuali dari kategori tersebut berdasarkan kenyataannya yang terkini mengenai perlaksanaan hudud di negara ini.

Terbaru, Hadi semalam menyatakan bahawa PAS akan tetap melaksanakan hudud mengikut acuan demokrasi yang wujud di negara ini.

Katanya PAS sudah lama cuba memperkenalkan perlaksanaan hukum hudud di dalam sistem perundangan negara melalui Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 dan Enakmen Jenayah Syariah Terengganu 2003.

Presiden PAS itu bagaimanapun tidak rasa pelik dengan tentangan dari DAP untuk melaksanakan hudud berbanding UMNO yang kononnya “menolak” perlaksanaan hukum berkenaan di dalam sistem perundangan syariah di negara ini.

Ahad, 26 Ogos 2012

PEMIMPIN PAS TAKUT NAK PECAT NASARUDIN MAT ISA

AIDCNews – 25/08/12 – Adakah Pas akan memecat bekas Timbalan Presiden partinya, Nasharudin Mat Isa ? Krew media Isma cuba mendapat jawapan daripada salah seorang ahli jawatankuasa Pas pusat, Datuk Dr. Mujahid Yusof Rawa, namun beliau enggan mengulas.
“Tiada Komen,” katanya ringkas. Jawapan sama turut diberikan ketika diminta pandangan akar umbi yang mendakwa Pas kini sedang diperkotakkatikkan oleh DAP.
14 Ogos lalu, Nasharuddin Mat Isa meminta pucuk pimpinan Pas menyatakan pendirian sebenar parti itu berhubung penolakan secara konsisten DAP dan Pengerusinya, Karpal Singh terhadap cita-cita menubuhkan negara Islam dan pelaksanaan hukum hudud atau keluar segera daripada pakatan pembangkang.

DAP Bukan Parti Untuk Orang Melayu

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk SeriDatuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz menyifatkan parti pembangkang DAP tidak mewakili semua kaum di Malaysia sebaliknya lebih mewakili bukan Melayu.
Sehubungan itu, orang Melayu yang telah menyertai parti politik itu katanya, perlu sedar mereka tidak mempunyai sebarang peranan penting dalam parti yang diterajui oleh bukan Melayu.
“Orang Melayu dalam DAP memang tiada apa -apa fungsi dan saya harap mereka sedar.
“Saya rasa mereka tidak perlu berfikir panjang atau lebih mendalam kerana hakikatnya parti DAP bukan untuk orang Melayu,” katanya.

'Malaysia negara terbaik, pemimpin utamakan keselamatan rakyat'

IPOH 24 Ogos - Pelajar Malaysia di Syria, Mohd. Syafie Ahmad Shafawi, pernah mengagumi negara itu yang bukan sahaja memiliki pemandangan cantik tetapi juga dilimpahi nikmat keamanan dan kemakmuran ekonomi.

Bagaimanapun, segala-galanya berubah akibat pergolakan politik yang berlaku sehingga menyebabkan kesengsaraan rakyat apabila ribuan nyawa terkorban atau menjadi pelarian manakala ekonominya pula jatuh merudum.

Bagi Mohd. Syafie, 27, pengalaman merasai sendiri keperitan hidup ketika pergolakan di Syria menyebabkan dia kini lebih menghargai negara sendiri.

Apabila berhadapan dengan keadaan itu, katanya, dia tidak perlu berfikir panjang untuk mengakui Malaysia adalah negara terbaik baginya.

''Di sana pemandangan memang cantik tetapi tiada makna apabila mereka berperang sesama sendiri sehingga sanggup membunuh.

''Malaysia pula berlainan kerana kita mempunyai pemimpin berkaliber dan sentiasa mengambil berat serta meletakkan keselamatan rakyat di tangga teratas," katanya.

Sabtu, 25 Ogos 2012

Cubaan terbaru membohongi rakyat -PAS antara Rukun Islam!

BERULANGKALI  kita lihat dan dengar pengakuan atau perbualan dari ahli dan penyokong PAS yang mendabik dada menjulang parti itu sebagai parti Islam, berjiwa Islam dan pejuang Islam yang tujuan serta asas juangnya adalah demi agama Islam.

Sesetengahnya yang terlebih taksub pula beriktikad dan percaya sepenuhnya yang parti PAS itu adalah Islam dan Islam itu pula adalah PAS, dua perkara yang sebenarnya berbeza tetapi dianggap sama saja.

Beza antara parti politik dengan agama langsung tidak terfikir oleh akal mereka kerana terpesong fahaman bila mana menyalahtafsir kenyataan yang menyebut "politik itu sebahagian dari agama".

Tanpa fikir panjang dek kerana akal hanya sejengkal maka yang difahaminya ialah PAS itulah sebahagian dari agama ataupun sudah dianggap PAS itu setaraf dengan agama Islam.

Jumaat, 24 Ogos 2012

Ya Allah Kau tunjukkan sesuatu kepada ANAK YANG DERHAKA


Mak Tom Kecewa Azmin Tidak Balik Beraya Lagi

AIDCNews – 21/08/12 – Seperti diduga, Azmin Ali tidak pulang menjenguk ibunya, Mak Tom Yahaya, 79 tahun pada Aidilfitri kali ini.
“Saya sangat kecewa dengan sikapnya,” kata Che Tom ketika ditemui Utusan Malaysia.
Malah, katanya, Azmin yang juga Timbalan Presiden PKR langsung tidak pernah balik ke rumah untuk bertanya khabar apatah lagi untuk berbuka puasa bersama keluarga sepanjang Ramadan lalu.
Ini merupakan kali kedua, Che Tom, bertemu media bagi melahirkan perasaan kecewanya dengan sikap Azmin.

Nik Aziz akan lepaskan jawatan MB dalam masa terdekat ???

Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat
Nik Aziz dinasihat rehat di HUSM

KOTA BHARU - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dimasukkan ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM)  Kubang Kerian untuk berehat.

Setiausaha Akbarnya, Fadli Shari berkata, pemimpin itu tiba pada jam 2 petang tadi setelah dinasihatkan oleh doktor supaya menghabiskan cuti hujung minggu di hospital.

“Beliau tidak mengalami apa-apa masalah, sekadar berehat,” katanya kepada Sinar Harian hari ini.

Terdahulu di sebelah pagi, Nik Aziz menghadiri majlis pecah tanah pembukaan Pavilion di Tunjung, dekat sini.

Nik Aziz, 81, yang memegang jawatan Menteri Besar Kelantan sejak 1990 mempunyai masalah kesihatan jantung, darah tinggi dan gastrik.

Pemimpin bahlol berkokok lagi

Khalid Samad
'Tidak semua setuju laksana hudud'

SHAH ALAM – Hukum hudud tidak dapat dilaksanakan bukan disebabkan penentangan Pengerusi DAP, Karpal Singh tetapi tidak mendapat persetujuan daripada semua umat Islam di negara ini.

Menurut Timbalan Pesuruhjaya Pas III, Khalid Samad, tindakan Karpal Singh mempertikaikan pelaksanaan hukum hudud di negara ini adalah hak beliau sebagai orang bukan Islam.

“Dia hanya boleh bersuara namun, tidak ada hak untuk menghalang pelaksanaan ini kerana ia melibatkan sebuah kerajaan bukannya seorang individu.

Khamis, 23 Ogos 2012

Pengurus Koperasi Mengaku Tidak Bersalah Atas Pertuduhan Rasuah


JOHOR BAHRU – Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Johor telah membuat pertuduhan ke atas seorang Pengurus Koperasi Sinarjaya Bandar Tenggara Kulai Jaya Bhd. di Mahkamah Sesyen Jenayah Rasuah 4, Johor Bahru kerana melakukan kesalahan di bawah Seksyen 17(a) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (ASPRM) 2009.

Tertuduh, Azman bin Anas, 40 tahun, Pengurus Koperasi didakwa telah menerima rasuah RM2,900.00 daripada Oong Ah Lee sebagai dorongan untuk meluluskan borang permohonan mengambil permit bahan bantuan di Lot PTD 4153 Mukim Ulu Sungai Johor, Kota Tinggi.

Kontraktor Dihukum 1 Hari Penjara dan Denda RM60,000.00 Kerana Menipu


KUCHING – Mahkamah Sesyen Khas Rasuah hari ini telah menjatuhkan hukuman satu hari penjara dan denda RM60,000.00 ke atas seorang kontraktor setelah mengaku bersalah dibawah Seksyen 417 Kanun Keseksaan. Hakim turut memerintahkan tertuduh dipenjara 12 bulan lagi jika gagal membayar denda tersebut.

Abdul Halik Ali, 39, Kontraktor Yusuf Enterprise pada 19 Januari 2007 dituduh menipu Pejabat Daerah Bau dan Kerajaan Malaysia dengan memperdayakan mereka untuk mempercayai bahawa kerja membaiki SK Segong, Bau yang bernilai sebanyak RM30,558.00 dalam Projek Penyelenggaraan Infrastruktur Awam 2006 telah siap untuk proses pembayaran sedangkan kerja tersebut belum siap sepenuhnya.

Kenapa DAP terlalu takut dengan filem 'Tanda Putera' ???

tandaputera
Filem-filem kenegaraan merupakan satu khazanah yang perlu terus dibangunkan kerana ia memaparkan jati diri sesebuah bangsa. Tidak seperti negara-negara lain di Asia, walaupun sebuah negara yang maju dari sudut ekonomi dan sosial, Malaysia mengalami kekurangan dalam penghasilan filem-filem bertemakan kenegaraan.

Mungkin disebabkan oleh kekurangan filem-filem patriotik, jati diri anak bangsa Malaysia semakin terhakis dan ini akan mendatangkan masalah besar kerana segala kisah perjuangan orang-orang terdahulu tidak dapat dihayati oleh generasi baru. Di negara-negara seperti Amerika Syarikat, Korea Selatan, Indonesia dan Thailand, filem-filem patriotik mendapat sambutan hangat sehingga berjaya mendapat taraf “box office” di layar perak. Di Malaysia pula, filem bercorak kenegaraan dan patriotisma mungkin hanya ditonton bagi mereka yang betul-betul mencintai sejarah dan murid-murid sekolah.

Rabu, 22 Ogos 2012

PAS Kelantan menderhaka dan menjatuhkan maruah Sultan Kelantan ???

Dahulu PAS suka mengatakan BN menyalahgunakan khutbah dengan propaganda. Namun begitu selalunya hanya ciri-ciri tertentu yang disebut dan bukan menuduh mana-mana pihak. Pasal mereka tahu diri bersalah maka mereka terasa.

Rakan-rakan yang pulang berhari raya di Kelantan memberitahu khutbah sembahyang Hari Raya di masjid masing-masing dipolitikkan. Yang anihnya khutbah yang diwartakan oleh Majlis Agama Islam Kelantan mengkritik kerajaan PAS.

Khutbah kerajaan itu menyeru jemaah supaya menjatuhkan kerajaan yang zalim pada pilihanraya akan datang. Sebaik keluar ayat sedemikian, jemaah meluat mendengar khutbah berpolitik yang tiada tersirat tetapi hentam buta.

Anuar Reform dan Tun Faisal adalah dua durjana yang merosakkan UMNO dari dalam

Har ini aku nak cerita pasal Anuar Reform der... Sebenarnya der Anuar Reform ni dari dulu lagi semua teman-teman rapat dia tau dia ni  pandai bercakap je der... bila tiba bab kerja dia ni bebal dan pandai pusing je der... tugasan sebenar Anuar Mohd Noor ini adalah sebagai Trojan Horse der... Tak caya der? Mari der, aku Cili Padi ceritakan pasal dia ni der...

Seringkali si Anuar Anjing kurap ni bangga dengan Universiti Bangsar Utama der (Universitas imaginasi golongan khayal kaki ganja je der)... Kesemua mereka dalam group tu memang kaki ganja der... Lepas kena bal mereka pun berimiginasi der. Sampai tak tau yang mana halal dan mana haram der...

MCA setuju dengan undang-undang Islam ???

ALOR SETAR - Ini sesuatu yang amat mengejutkan. Di sebalik kelantangan pucuk pimpinannya membantah sebarang cadangan untuk melaksanakan hudud di negara ini, MCA Kedah tiba-tiba sahaja membuat kenyataan yang menongkah arus - bersetuju - dengan undang-undang Islam itu.

Pengerusinya, Datuk Chong Itt Chew berkata, rasionalnya mudah, hudud tidak melibatkan orang bukan Islam.

"Sekiranya pelaksanaan undang-undang itu (hudud) membawa kebaikan kepada rakyat dan negara, ia tidak akan jadi masalah termasuk kepada orang bukan Islam. DAP juga tidak patut membantah," katanya di sini, semalam.

Itt Chew berkata, dalam keadaan sekarang, Pas yang memperjuangkan pelaksanaan hudud sejak penubuhannya, harus menimbang semula kedudukannya dalam Pakatan Rakyat (PR) apabila DAP yang menjadi rakan sekutunya dalam pakatan itu berterusan menolak hudud.


Selasa, 21 Ogos 2012

46 Pemandu Bas Ekspres Dikesan Positif Dadah Dalam Op Selamat

KOTA BAHARU, 20 Ogos (Bernama) -- Empat puluh enam pemandu bas ekspres yang diperiksa dalam Op Selamat, disahkan positif dadah, kata Ketua Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Datuk Solah Mat Hassan.

Beliau berkata pengesanan itu dilakukan melalui ujian saringan Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) di 32 terminal bas yang diperiksa di seluruh negara dalam tempoh 12 Ogos hingga Jumaat lepas.

"Kami akan mendapat laporan daripada pihak AADK sebelum mengambil tindakan mengikut peraturan terhadap pemandu terbabit," katanya kepada Bernama ketika ditemui di Rumah Terbuka Aidilfitri di kediamannya di Kampung Guchil Bayam di sini hari ini.

Isnin, 20 Ogos 2012

Lawan habis2an Ustaz Nasha demi bangsa, Agama dan Tanah Air


Silakan...Nasharudin sedia berdepan dengan Karpal Singh di mahkamah isu dakwaan anti Islam


Bekas Timbalan Presiden PAS,Nasharudin Mat Isa tidak gentar Karpal Singh hendak bawanya ke mahkamah kerana dakwanya anti-Islam.Dalam kenyataan ringkas menerusi SMS kepada Agendadaily petang Sabtu,Ahli Parlimen Bachok itu kata beliau sedia berdepan dengan Pengerusi DAP Kebangsaan itu di mahkamah.

Beliau diminta mengulas kenyataan Karpal Singh Jumaat hendak samannya kerana dakwanya anti-Islam.

Ahli Parlimen BUkit Gelugor itu anggap kenyataan Nasharudin bahawa beliau bukan hanya menentang hudud malah menentang Islam, adalah tidak bertanggungjawab, tidak berasas dan kejam.


Tanda Putera:Mari Nak Tunjuk Sifat Kebinatangan Lim Kit Siang

Dibawah ini adalah apa yang ditulis bapak rasis negara, Lim kit siang dihttp://m.malaysiakini.com/news/206570 sebagai mengulas isu filem Tanda Putera yang sedang digeruni DAP.

" Kata Shuhaimi, babak kontroversial rusuhan 13 Mei hanyalah 10 minit sahaja daripada tempoh 115 minit filem itu, tetapi beliau harus sedar bahawa mana-mana babak yang menggambarkan rusuhan 13 Mei dalam 10 minit ini, bukan sahaja mampu mengeruhkan baki 105 minit filem tersebut, tetapi daripada menyatukan rakyat Malaysia, ianya akan menyumbang kepada pemecahbelahan antara masyarakat.

Ahad, 19 Ogos 2012

Syukuri nikmat keamanan



KUALA LUMPUR - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengajak rakyat dan umat Islam di negara ini untuk memastikan negara ini kekal aman dan selamat serta menginsafi bahawa kesejahteraan dan keselamatan yang dinikmati hari ini "bukanlah datang secara bergolek".
Dalam perutusan Hari Raya Aidilfitri beliau, Najib berkata, kerajaan menyedari bahawa sebuah Malaysia maju perlulah juga sebuah Malaysia yang selamat dan sejahtera.
"Kita mahukan sebuah Malaysia yang aman daripada ancaman luar dan dalaman, di mana kawasan kejiranan dan jalan-jalannya bebas daripada jenayah.
"Sebuah negara di mana rakyatnya merasa aman dan selamat. Kesimpulannya, sebuah negara yang terbaik untuk membesarkan anak-anak Malaysia," katanya.
Bagi memastikan kesejahteraan dan keselamatan, Perdana Menteri berkata, ia memerlukan pendekatan yang bersepadu serta rakyat Malaysia yang lebih prihatin dan peduli kepada keluarga, jiran-jiran, rakan-rakan dan kepada rakyat Malaysia seluruhnya.
"Kita tidak boleh menyerahkan bulat-bulat tanggungjawab memerangi jenayah kepada pihak berkuasa tanpa sumbangan kita sebagai rakyat yang prihatin.
"Jika kita membiarkan jenayah berlaku tanpa tindakan, kita sebenarnya akan hanya menjejaskan kesejahteraan dan keselamatan bersama," katanya.

“Janji” Singkirkan Ambiga Dan Bershit Dari Himpunan..?

pak janggut ambiga
Nampaknya gerakan memburuk-burukkan Kerajaan Barisan Nasional (BN) yang dipercayai didalangi pihak pembangkang mula menjarakkan diri dari Ambiga Sreevenasan yang dilihat menjadi liabiiti besar di dalam propaganda jahat mereka selama ini.

Setelah puas memperkuda dan mempergunakan Ambiga di dalam beberapa siri Bershit yang menyusahkan rakyat di negara ini, gerakan pembangkang mula menyisihkan Ambiga apabila bertindak “mufaraqah” dari tokoh LGBT itu pada himpunan “Janji”.

Pada mulanya, kecoh mereka membuat sidang akhbar menyatakan mahu berhimpun di Dataran Mereka pada waktu yang sama sambutan Hari Kemerdekaan disambut pada 31 Ogos dengan tema “Janji Bershit”.

Beriya-iya Pak Samad Janggut berucap memberi kenyataan berapi tentang himpunan “Janji Bershit” itu.

Sabtu, 18 Ogos 2012

Lajim Ukin JANGAN KURANG AJAR Terhadap Saya - Anwar Ibrahim

Menurut sumber dari HQ PKR, Anwar sudah mula merungut dengan suasana politik Sabah. Anwar pening kepala, kerana terlampau banyak demand yang dikemukakan oleh kumpulan yang melompat ini. Macam-macam.

‘Those people are stupid fools‘ – pernah diutarakan dalam meeting penting.

Nampaknya, Anwar akan berdepan dengan karenah politik Lajim, Bumburing ini sampai menjelang pilihanraya. Khabarnya, Lajim tidak akan menerima sebarang jawatan yang lebih rendah.

Tentera Akan Pertahan Institusi diRaja Daripada DiGanggu Gugat

Angkatan Tentera Malaysia (ATM) akan menjadi benteng terakhir yang akan mempertahankan kedaulatan institusi raja-raja Melayu di negara ini daripada terus dicabar dan digugat.
Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, angkatan tentera yang ditubuhkan melalui kuasa raja-raja berikrar untuk terus melindungi institusi itu daripada sebarang ancaman yang menggugat kedaulatannya.
“Kita akan bersama-sama dengan institusi raja jika ada individu, organisasi apatah lagi parti-parti politik yang cuba mencabar kuasanya di negara ini.
“Jika ada pihak yang cuba mengguris hati raja-raja Melayu, angkatan tentera akan bangun mempertahankannya,” katanya ketika berucap pada Persidangan Institut Pertahanan dan Keselamatan Malaysia (Midas) dan Syarahan Umum Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) di sini, hari ini.
Raja Muda Perak, Raja Dr. Nazrin Shah berkenan merasmikan majlis itu dan melancarkan lapan buku yang ditulis oleh tenaga akademik UPNM.
Hadir sama, Naib Canselor UPNM, Leftenan Jeneral Datuk Allatif Mohd. Nor.

Nik Aziz dan Hadi membisu demi DAP


SEPANG: “Kerana percaturan politik, mereka mendiamkan diri umpama syaitan bisu seperti yang diungkapkan oleh pimpinan tertinggi parti (Pas),” tegas bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa yang mengulas sikap membisu parti Islam itu selepas Pengerusi DAP, Karpal Singh sekali lagi menyatakan penentangannya terhadap hukum hudud.

Beliau hairan dengan tindakan parti itu terus bersekongkol dengan DAP yang secara terang memusuhi dan memerangi Islam.


Tegasnya, sehingga kini Pas belum menyatakan pendiriannya terhadap Karpal. “Saya kekal dengan pendirian saya bahawa Karpal Singh bukan hanya sekadar anti hudud malah anti-Islam dan sebagai seorang peguam, dia tahu apa itu undang-undang substantif dan prosiding.



KONTRAKTOR YANG MENGHABISKAN DUIT KERAJAAN PERLU DISINGKIR !!!

Aseh ada bukti 200 keping gambar - tindakan tegas perlu diambil agar tidak berulang dimasa hadapan.


PUTRAJAYA - Presiden Perbadanan Putrajaya (PPj), Tan Sri Aseh Che Mat semalam menyuarakan rasa kurang berpuas hati dengan kerja-kerja penyelenggaraan yang dijalankan oleh kontraktor di Putrajaya.
Beliau menegur kontraktor-kontraktor yang diberi kepercayaan menjaga kebersihan serta kecantikan Wilayah Persekutuan itu supaya lebih bertanggungjawab dalam melaksanakan tugas mereka.
Katanya, kerja yang dilaksanakan sesetengah kontraktor seperti khidmat menyelenggara kebersihan dan kecantikan pokok di tepi jalan, pengurusan sampah, taman, tasik, longkang, tandas awam dan papan tanda jalan kurang memuaskan.

Jumaat, 17 Ogos 2012

SIRI PAS IS DEAD : TALKIN UNTUK KERAJAAN PAS KELANTAN

1. Sudah hampir sebulan umat Islam berpuasa berlapar dahaga bagi memenuhi tuntutan Rukun Islam yang ketiga itu, kini hanya tinggal beberapa hari lagi menjelangnya 1 Syawal yang sudah tidak sabar kita semua nantikan.

2. Sebagaimana biasa tiap kali menjelang hariraya Aidilfitri, ramai anak Kelantan di perantauan akan bersesak-sesak pulang ke kampung halaman masing-masing dengan wajah ceria kerana berpeluang bertemu sanak
saudara.

3. Barangkali bagi anak Kelantan yang mencari rezeki di negeri orang, ada sesetengahnya yang masih menyokong PAS belum pun menyedari bahawa inilah Aidilfitri terakhir yang dapat mereka sambut tatkala Kelantan masih lagi dikuasai PAS.

Khamis, 16 Ogos 2012

PAS - KEMBALI LAH KE PANGKAL JALAN DAN JANGAN JADI BARUA KAFIR HARBI

Masyarakat Pondok Tolak PAS


Tuan Haji Abdullah Saamah, pengasas pondok Mahiliah Geting Tumpat telah menegaskan bahawa membantu memenangkan DAP, berjuang bersama DAP atau dalam ertikata lain, bekerjasama dengan DAP, hukumnya adalah haram. Antara ulama yang menyokong pandangan ini ialah Tan Sri Harussani.
Ini menunjukkan bahawa kedua-dua Ulama berjawatan dan Ulama pondok juga berkongsi pendapat yang sama.
Dari segi kelayakan, Ulama berjawatan seperti Tan Sri Harussani tentulah tidak perlu dipertikaikan lagi.
Manakala Ulama pondok pula, seperti Tuan Haji Abdullah Saamah juga bukan calang-calang tinggi kelayakannya kerana beliau telah berguru di berbagai tempat antaranya, Pondok Berangan, Pondok Pohon Durian Jahar, Pondok Bermin, Pondok Hj. Ismail Tok Som, Pondok Pujuk Dusun Belaga dan akhirnya di Mekah di mana beliau berguru dengan empat orang guru selama 12 tahun. Tempoh pembelajaran beliau di kesemua pondok-pondok tersebut termasuk Mekah adalah melebihi 27 tahun.

Janganlah terlalu taksub dengan ideologI politik



ABBY ABADI POLITIK MURAHAN

Mengenai pilihan Abby Abadi untuk aktif berpolitik dengan memilih untuk menyertai parti pihak pembangkang, AC Mizal berkata, dia tidak punya apa-apa untuk diperkatakan, sebaliknya menghormati keputusan Abby Abadi.

"Saya cuma mahu ingatkan Abby jika mahu membuat apa-apa kenyataan diharapkan ada justifikasi yang betul mengenainya. Biarlah kita tertib dan sopan apatah lagi jika mahu berdakwah atau menyebarkan ajaran Islam.

PAS sebenarnya TAKUT menerima kritikan dan tidak boleh ditegur

Semua sudah sedia maklum akan perangai Pas yang ini - Jangan Tegur Pendirian Parti ! Sesiapa yang punya pandangan/pendirian yang tak selari dengan kepimpinan parti, janganlah nak berani suarakan. Simpan jer dalam hati.

PAS TAK BOLEH DITEGUR. Pas itu MAKSUM. Sesiapa yang tegur Pas bermakna dia telah diracuni fikirannya oleh Umno. Itulah yang dipegang oleh Pas. Sebab apa ? Sebab Pas sebenarnya TAKUT menerima kritikan, mereka tidak boleh terima hakikat yang Pas itu tidak maksum.

Kritikan bermakna kekurangan. Kekurangan bermakna tidak lengkap. Dan jika diakui Pas itu punya kelemahan dan tidak lengkap bermakna akan hancurlah dakyah yang mereka pegang kononnya Pas itu Islam. Kerana Islam itu lengkap 

Rabu, 15 Ogos 2012

USTAZAH ABBY PERLU MENDALAMI ILMU AGAMA SEBELUM NAIK KE PENTAS BERCERAMAH


Penulis mendapat maklumat bahawa pada hujung minggu lalu telah berlangsungnya sebuah program agama yang melibatkan Ustaz Azhar Idrus (UAI) sebagai penel utama. Turut hadir dalam majlis itu adalah Abby Abadi, Faizal Tahir dan Man Raja Lawak. Pasti ramai yang mengetahui setiap ceramah UAI pasti menarik ribuan penonton apabila UAI seringkali menyelitkan unsur jenaka sewaktu dakwah.

Tapi kali ini lain pula jadinya apabila Abby Abadi seolah-olah menggelupur malu apabila UAI menjawab persoalan yang diberikan oleh Abby sendiri. Abby bertanya kepada UAI berkenaan isu artis yang berhijrah dan mula memperkatakan isu agama.

PEMIMPIN PAS TERENGGANU MEMBAHAGIKAN TANAH BERSELINDUNG ATAS NAMA SYARIKAT DAN KOPERASI ???

"Kerajaan BN membahagikan lot-lot tapak rumah dan pertanian kepada semua rakyat yang layak...ada beberapa wakil rakyat dan Exco yang diberi tanah tetapi berdasarkan peraturan dan mereka menang layak mendapat tanah. Kerajaan BN tidak menyorok pembahagian tanah kepada wakil rakyat, tetapi Pas berselindung di sebalik nama syarikat dan koperasi." 
- Datuk Seri Ahmad Said, Menteri Besar Terengganu.

Satu perkara ‘bijak’ dilakukan kepimpinan PAS Terengganu yang sukar diketahui rakyat ialah berkaitan tanah yang diagihkan kepada kroni untuk mendapatkan sokongan terus peniaga, pelabur dan koperasi.

Pada ketika mereka menjerit mengatakan rakyat dahagakan tanah dan kerajaan Barisan Nasional (BN) zalim kerana tidak membahagikan tanah dengan betul, kroni PAS kaya raya dan kenyang kerana ‘bahang tanah’ (ambil tanah) berkomersil ringgi.


Rakyat Tidak Perlu Melatah Apabila Pemansuhan Ordinan Darurat atau ISA menimbulkan masalah ???

Walaupun pada Khamis 19 Julai yang lalu, Kementerian Dalam Negeri (KDN) menolak andaian bahawa pembebasan tahanan punca jenayah meningkat, tetapi masyarakat awam secara amnya masih khuatir akan keselamatan diri dan kediaman mereka ekoran daripada pembebasan 1,473 banduan baru-baru ini.

Kenyataan yang dibuat oleh Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein itu sekalipun melegakan sedikit tetapi jauh disudut hati, rakyat secara umumnya khuatir akan keselamatan diri mereka, anak-anak dan juga keluarga.

Selasa, 14 Ogos 2012

Pakatan Boleh Mimpi Nak Ke Putrajaya

office-of-the-prime-minister-putrajaya-kuala-lumpur-malaysia

NAK terkencing pun ada membaca propaganda hebat puak Pakatan haram mengenai impian mereka nak ke Putrajaya.  Modus operandinya samalah macam penipuan besar Anwar 16 September 2008 dan pilihanraya negeri Sarawak 2010, propa saja lebih, tapi penyudahnya habuk pun tarak.

Apa petunjuk yang mengatakan Pakatan haram ini akan menang dan berjaya ke Putrajaya?  Sokongan cina makin tinggi ke, sokongan India sama macam 2008 ke?  Cukup ke tu?

Cubalah ke pinggir-pinggir bandar tengok berapa ramai cina boleh jumpa?  Walaupun cina ramai dalam bandar itupun belum tentu lagi warganegara Malaysia dan boleh mengundi, silap-silap amoi rumah urut yang berlambak dibawak masuk ke Malaysia terutama di negeri-negeri yang diperintah Pakatan haram.

Kafir Harbi : Mahukah Dr Maszlee Malik Berdebat Dengan Abdullah Samaah?

Tiada gunanya Dr Maszlee Malik menulis untuk membela DAP dalam lidah rasmi pembangkang iaitu Malaysiakini. Dr Maszlee Malik perlu berani berdebat tentang isu ini dengan Abdullah Samaah sendiri.

Elok kalau perdebatan itu dibuat di Sinar Harian, tempat di mana Maszlee selalu mengajak orang lain berdebat. Mahukah Sinar Harian anjur tajuk debat ini? Tentu sekali menarik untuk dikupas dengan lebih mendalam lagi. Biar rakyat menilai mana hujah terbaik untuk umat Islam di negara ini.

Sumber:anginperubahan

MB KELANTAN TIDAK TAHU RAKYATNYA TERLALU DAIF DAN MENYEDIHKAN

Kaji kemiskinan rakyat Kelantan


TUMPAT – Penyelidik dari Universiti Teknologi Mara (UiTM) dan Universiti Malaysia Kelantan (UMK) dengan kerjasama daripada Majlis Agama Islam Kelantan (MAIK) akan mengkaji tahap kemiskinan rakyat di negeri ini bagi menentukan punca dan cara penyelesaiannya.
Satu kajian awal mendapati, daerah Tumpat merupakan antara daerah yang paling kritikal berhadapan dengan masalah kemiskinan tegar, oleh itu sebanyak 100 keluarga di sekitar daerah itu telah dikenal pasti untuk menjadi kumpulan pertama dalam projek pembasmian kemiskinan tegar.

Isnin, 13 Ogos 2012

MASALAH TERBARU UNTUK ANWAR PERLU JAWAB

rpkandanwar
Dakwaan terbaru Raja Petra, apa macam Anwar?

Apa macam sekarang Datuk Seri Anwar Ibrahim? penulis pujaan beliau, yang pernah disifatkannya sebagai 'berani dan menyengat' Raja Petra Kamaruddin dakwa Anwar arah seorang tauke Cina bayar penyiasat persendirian P. Balasubramaniam untuk kekal bersama pembangkang dan memburuk-burukkan Perdana Menteri.

Raja Petra dalam tulis terbaru diblognya Malaysia-today.net dakwa pendedahan Balasubramaniam yang menuduh Datuk Seri Najib Tun Razak terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu dirancang pihak tertentu termasuk beberapa pemimpin pembangkang.

Perlembagaan PAS, Masih Lagikah Al-Quran Di Tempat Tertinggi

IMG_1445
RAMAI budak-budak yang menyokong PAS hari ini, tidak sepenuhnya memahami parti yang mengaku memperjuangkan Islam itu.  Kalau depa faham, sudah tentu tidak sukar mengenalpasti begitu banyak percanggahan dengan dasar tertulis (perlembagaan) dan realiti sebenar yang sedang berlaku sekarang.

Paling nyata sudah tentulah bila bercakap tentang persekutuan PAS dan DAP (parti yang jelas menentang Islam).

Dinyatakan dalam perlembagaan PAS bahawa parti itu hanya memperjuangkan Islam dan yang Islam Islam sahaja, Al-Quran sebagai rujukan tertinggi dan sebagainya.  Tapi cuba lihat satu persatu PAS hari ini, dimana dia?  Adakah dia benar-benar buat apa yang dia catat dalam perlembagaan sendiri?

Ahad, 12 Ogos 2012

RAHSIA SIAPA MAT SABU SEBENAR TERBONGKAR ???

KENALI LAH MAT SABU @ MAT SABUN DENGAN LEBIH DEKAT

Kalau korang nak dapatkan buku ni, boleh la menghubungi pengedar tunggal di talian 0134432542/ 0195059613 Warisan Syuhada.RM20 je senaskah :)

Buku ni telah membuat satu pendedahan & muhasabah kepada semua para pejuang Islam! Dan sesuai sangat kepada sesiapa yang nak mengenali Mat Sabu !!!

Psttt.. kalau korang nak tau, puak puak PAS tak senang duduk apabila buku ni keluar, dan mereka telah pun membuat bantahan supaya penulis tidak keluarkan buku Air Mata Di Bumi.. Memali ini !! Tapi demi kebaikkan bersama, buku ini tetap di keluarkan untuk anda semua pejuang Islam !!!

Sumber:jawabernam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...