Translate

22/08/2012

PAS Kelantan menderhaka dan menjatuhkan maruah Sultan Kelantan ???

Dahulu PAS suka mengatakan BN menyalahgunakan khutbah dengan propaganda. Namun begitu selalunya hanya ciri-ciri tertentu yang disebut dan bukan menuduh mana-mana pihak. Pasal mereka tahu diri bersalah maka mereka terasa.

Rakan-rakan yang pulang berhari raya di Kelantan memberitahu khutbah sembahyang Hari Raya di masjid masing-masing dipolitikkan. Yang anihnya khutbah yang diwartakan oleh Majlis Agama Islam Kelantan mengkritik kerajaan PAS.

Khutbah kerajaan itu menyeru jemaah supaya menjatuhkan kerajaan yang zalim pada pilihanraya akan datang. Sebaik keluar ayat sedemikian, jemaah meluat mendengar khutbah berpolitik yang tiada tersirat tetapi hentam buta.

Namun selepas khutbah perkara ini menjadi bualan hingga ketika ziarah raya disebut-sebut mengenai khutbah jumaat. Akhirnya ramai membuat keputusan dari kupasan khutbah itu bahawa PAS menyedari kezaliman yang dilakukan dan kini menyeru para pengundi tidak mengundi mereka.

Mana tidaknya, duit di ambil sampai berbillion tapi air di Kelantan kotor dan tidak sihat di minum. Rupanya duit dari kerajaan persekutuan di buat bersuka-suka untuk pergi holiday.

Tanah dan bukit anugerah tuhan Lojing dizalimi dengan kecemaran dari tindakan kerajaan memberi tanah untuk jadi jadi ladang sayur kepada taukeh2 dari jauh. Orang Asli dizalimi hingga tidak berupaya hidup dalam habitat asal usul mereka.

Ladang rakyat pula hanya sekim zalim untuk memberi wang keapda parti dan bukan untuk rakyat. Tanah-tanah di Kelantan diberi kepada taukeh luar untuk usahakan dan wangnya diagih-agihkan terus kepada penyokong dan ahli-ahli PAS tertentu. INi tidak membantu ekonomi rakyat langsung!

Kerajaan PAS pun turut menzalimi diri sendiri dengan kepura-puraan mereka untuk menuntut wang royalti padahal ini hanya gimik politik. Mereka sebenarnya tiodak serius.


Belum cerita kezaliman ketirisan balak, ketirisan lombong emas, bazaar Tok Guru, sogok muallaf orang asli, rumah rakyat Kesedar dirobohpenyelewengan akidah, memecahbelahkan Melayu, dan bermacam-macam lagi.

Kezaliman PAS paling ketara adalah membiarkan seorang pemimpin masam dan kalah saman melancarkan satu demi satu projek tapi sebenarnya sekim kaut wang untuk politiknya. Semua projek yang dilancar GAGAL.

YB Gagal ini juga kasar dan gedebe hingga sanggup menggunakna gangster dalam mengugut dan memaksa kehendaknya ke atas sesiapa termasuk rakan kepimpinan PAS yang lain.

Mana lagi cerita Nik Aziz asyik tidor dalam pejabat dan majlis maka polisi dan pentadbiran pun turut tidor. Rakyat datang nak jumpa berkenaan masaalah tapi dia lari-larikan diri. Asyik temberang dengan imej pura-pura alimnya ..

Sumber:theunspinners

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...