Translate

23/03/2018

#PRU14: RAKYAT JADI PENANTU

PAS kini lebih mudah pendiriannya. Ia cuma perlu mengajak rakyat memilih di antara dua mudarat, yang mana satu lebih besar musibahnya. Atau, dengan perkataan lain di antara dua tawaran BN dan PH, yang mana satu yang lebih merapati maqasid syariah. 
  
Sekarang zaman ledakan teknologi maklumat. Rakyat bukan sahaja boleh menghidu pihak mana yang lebih tidak tulus dan kurang telus mendapat kuasa memerintah. 

SIAPA LEBIH KUAT DAN BESAR FITNAHNYA dan adakah pihak yang mencabar lebih rendah kadar kecurangannya.

BN akan menerima hukuman langsung daripada Allah. Namun ia sudah mempunyai rekod memerintah. Cuma Allah tahu ia sudah melaksanakan tanggungjawab atau tidak.

Sementara PH kebanyakannya juga sudah berpengalaman berkuasa

Rekod pemimpin-pemimpin berkenaan juga dalam pengetahuan Allah. NAMUN SECARA KOLEKTIF MEREKA BELUM DAPAT MEMBUKTIKAN KOMITMEN kerana belum berpeluang berkuasa penuh. 

Kini yang menjadi persoalannya, adalah rakyat yang berkuasa menentukan sama ada rekod mereka masing-masing melunaskan tanggungjawab memerintah sebelum ini layak dikira dan disaluti sebagai amalan soleh yang telah ditetapkan Allah.

PH harus ambil kira prestasinya sendiri sama ada ia hanya meniru pemikiran dan langkah politik Umno-BN (kerana umumnya mereka berasal dari blok berkenaan) atau mereka mempunyai tawaran lebih murni daripada itu. 

Atau, adakah MEREKA LEBIH LICIK, BERDENDAM KESUMAT ATAU LEBIH CURANG DARIPADA UMNO-BN? Allah lebih banyak merahmati Malaysia. Jika falsafah, komitmen rekod mereka curang, hanya Allah mengetahui sama ada mereka layak memberi kuasa.

Tentu Allah mengetahui bahawa pembangkang hari pernah menyekat dana untuk pembangunan sekolah-sekolah agama rakyat kerana “takut” gertakan Amerika Syarikat bahaw madrasah adalah pusat pembiakan pengganas.

Allah juga tahu jika diberi kuasa pembangkang mahu kaji semula kewujudan Jabatan Kemajuan Islam (JAKIM) dengan matlamat menutupnya dan mahu perkhidmatan awam yang dianggotai majoriti muslim juga akan dikurangkan.

Pemimpin utama pembangkang juga sering mengutarakan maklumat kurang tepat, palsu dan fitnah untuk membentuk persepsi negatif terhadap pemerintah. 

Rekod Umno-BN sudah tegak sejak 60 tahun lalu, sudah tentu itu petunjuk bahawa secara perimbangannya ia melakukan lebih banyak makruf daripada mungkar sehingga mendapat izin rakyat untuk terus memerintah.

Sumber: KLIK DISINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...