Translate

03/08/2014

Pendedahan Wikileaks: Anwar adalah pengasas Institut Antarabangsa Pemikiran Islam, Ikhwanul Muslimin ???



PETIKAN terjemahan dariAkhbar Tempatan Israel ourjurusalem.com.

Dan ErdoÄŸan bukan kes terpencil. Rangkaian Nya Islam termasuk Anwar Ibrahim Malaysia, bekas Timbalan Perdana Menteri dan pemimpin semasa pembangkang. Ibrahim kini dalam percubaan untuk apa penyokongnya mengatakan adalah tuduhan-up liwat, dan rakan-rakan yang berkuasa di Amerika Syarikat, seperti Al Gore dan Paul Wolfowitz, telah lantang mempertahankan dia sebagai seorang Muslim sederhana dianiaya yang seharusnya menjadi contoh jenis Islam Amerika Syarikat telah - dan harus - menggalakkan. 

Hillary Clinton, dalam peranannya sebagai setiausaha negara, meminta mesyuarat muka-ke-muka dengan Anwar bulan lalu, dan apabila ia tidak berlaku, dia ditekan kepimpinan Malaysia secara peribadi dan secara terbuka bagi pihak Anwar.


Tetapi Anwar juga merupakan ANTI-SEMIT, mengadu penyusupan Zionis agensi-agensi negeri dan kawalan proksi Israel unit polis. Dan Anwar adalah pengasas bersama Institut Antarabangsa Pemikiran Islam, Ikhwanul Muslimin pemikir-di Virginia yang menyeru keganasan terhadap Israel dan telah disiasat oleh FBI untuk bahagian yang lebih baik daripada satu dekad untuk hubungannya dengan pengganas organisasi.

Anwar juga membantu membiayai projek-projek minyak untuk pemimpin Sudan Islam Hassan al-Turabi, yang merupakan pemimpin Barisan Kebangsaan Islam, sebuah pertubuhan kongsi kepada Ikhwanul Muslimin. 

Turabi menyeru Anwar seorang "rakan-pelajar beliau." Anwar juga berkhidmat dalam Lembaga Pengarah Kumpulan Perbankan Baraka Al (ABG). Pengerusi ABG adalah Shaikh Saleh Abdullah Kamel, yang, di tengah-9/11, telah didakwa mempunyai "sokongan material dipinjamkan kepada Al Qaeda dan OBL (Osama bin Laden), dibantu dan disokong orang lain yang memberikan sokongan penting kepada Al Qaeda dan OBL , dan jika tidak terlibat dalam aktiviti penipuan yang melanggar undang-undang, "menurut aduan itu.

Jadi mungkin kita boleh memberi Obama manfaat keraguan bahawa dia tidak benar-benar "kecewa" bahawa Ikhwanul Muslimin hilang pengaruh di Mesir. Tetapi kita juga harus sedar bahawa manfaat ini keraguan itu semakin menjadi semakin murah hati, untuk rekod presiden menyokong Islam adalah konsisten dan menyusahkan, untuk mengatakan sekurang-kurangnya.

Seth Mandel adalah seorang penulis hal ehwal luar negeri bebas yang berpangkalan di Washington, DC Twitter:SethAMandel.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...