Translate

03/08/2011

BAHAGIAN SIASATAN JENAYAH PERLU LEBIH PRIHATIN MELIBATKAN KES-KES RAGUT !!!



Mangsa Ragut Sedih Adik Masih Koma Harap Peragut Dapat Ditangkap

KUALA TERENGGANU, 2 Ogos (Bernama) -- "Jika boleh saya ingin berjumpa dengan peragut dan biar dia menerima hukuman yang setimpal atau lebih teruk daripada keadaan yang menimpa adik," demikian luahan mangsa ragut Maleha Malik yang cedera parah dalam kejadian ragut di Jalan Kamaruddin, di sini Ahad lepas.


Maleha, 24, ketika ditemui di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini Selasa, masih di dalam keadaan lemah dan amat sedih kerana adiknya Maizatul Akmal, 22, masih koma.

"Sekarang saya masih rasa sakit lagi di bahagian tangan dan perut,tapi saya rasa lebih tertekan kerana adik masih belum sedarkan diri," katanya.

Dalam kejadian kira-kira pukul 8.30 pagi Ahad lalu, dua beradik itu cedera parah apabila motosikal yang dinaiki mereka bertembung dengan sebuah lagi motosikal dari arah bertentangan semasa mereka mengejar peragut yang melarikan beg tangan mereka.

Kejadian itu berlaku apabila kedua-dua beradik itu yang bermotosikal dipercayai dalam perjalanan dari rumah mereka menuju ke Kompleks Sri Iman dekat sini untuk mengambil Wang Dana Bakti Remaja yang diberikan oleh kerajaan negeri.

Dalam kejadian itu, Maleha yang hampir putus tangan serta luka di beberapa bahagian badan telah mula sedarkan diri semalam setelah menjalani pembedahan di hospital itu manakala adiknya masih koma.

Sementara itu, Ketua Polis Negeri Datuk Jamshah Mustapa yang melawat mangsa di hospital itu hari ini berharap orang ramai membantu menyalurkan maklumat untuk mengesan peragut terbabit.

"JIKA MEMBABITKAN ORANG-ORANG KENAMAAN ATAU VIP KES-KES YANG BERLAKU BEGITU CEPAT PENYELESAIAN DAPAT DIJALANKAN, TETAPI JIKA MELIBATKAN RAKYAT BIASA DISEBALIKNYA ATAU KES-KES DIBIARKAN BEGITU SAJA ATAU DITUTUP????"

PEGAWAI DAN ANGGOTA JABATAN SIASATAN JENAYAH PERLU LEBIH EFFEKTIF DALAM MENJALANKAN TUGAS YANG DIAMANAHKAN. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...