Translate

06/04/2023

#PN: BAPA BURIK ANAK RINTIK - ANAK HAMZAH ZAINUDDIN ANTARA DITUDUH DI MAHKAMAH



SEREMBAN 5 April – Dua pengarah syarikat termasuk ANAK BEKAS MENTERI DALAM NEGERI, DATUK SERI HAMZAH ZAINUDIN (KETUA PEMBANGKANG) dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Seremban hari ini, atas sembilan pertuduhan mengemukakan dokumen palsu dan memiliki barang kawalan minyak masak melebihi had dibenarkan, tahun lalu.

MUHAMMAD FAISAL HAMZAH, 39, dan Azizul Abdul Halim, 55, bagaimana pun mengaku tidak bersalah sejurus pertuduhan terhadap mereka dibacakan oleh jurubahasa di hadapan Hakim Mazni Nawi.

Mengikut pertuduhan, kedua-dua mereka sebagai PENGARAH SYARIKAT RIMBA MERPATI SDN BHD sebagai pemegang lesen borong barang kawalan berjadual iaitu minyak masak telah memberikan maklumat palsu kepada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri (KPDN).

Maklumat itu diberi semasa mengemukakan maklumat dalam borang arahan mengemukakan dokumen atau maklumat yang berada dalam simpanan berkaitan barang kawalan di bawah Seksyen 8 Akta Kawalan Bekalan 1961 berhubung dokumen/ invois penjualan minyak masak kepada Pasar Segar Din Maju.

Perbuatan itu dilakukan pada 12 Ogos 2022, lebih kurang jam 5 petang di Pejabat KPDN Seremban 2.

Justeru itu mereka didakwa di bawah Seksyen 8 ( 4 ) ( b ) Akta Kawalan Bekalan 1961 yang boleh dihukum di bawah Seksyen 22 ( 2 ) akta  sama.

KLIK DISINI UNTUK RUJUKAN

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...