Translate

23/02/2023

PENDEDAHAN SALAHLAKU NAZLAN KES SRC DI PARLIMEN


Pendedahan yang dibuat di parlimen tadi berkenaan salah laku Nazlan dalam kes SRC sehingga DISYORKAN OLEH SPRM SUPAYA DIRUJUK KE JAWATANKUASA TATATETIKA KEHAKIMAN sudah pasti adalah perkembangan terbaru yang pasti akan dibangkitkan oleh pasukan peguam DSN ketika sambungan semula semakan kes SRC pada Isnin depan.

Dengan PELANGGARAN ETIKA tersebut, di bawah sebuah sistem kehakiman yang adil, sudah semestinya penghakiman Nazlan sudah tidak lagi selamat, sangat diragui dan patut ditongsampahkan.

NAJIB PERLU DIBEBASKAN SEGERA dan kesnya sama ada dibuang saja (mistrial) atau dibicara semula (retrial).

Suruhanjaya Siasatan Diraja bagi menyiasat badan kehakiman perlu diadakan segera bagi MENYIASAT HAKIM-HAKIM YANG DILANTIK TANPA MENGIKUT SYOR JAWATANKUASA KEHAKIMAN DAN NAIK PAKAI CABLE MAHATHIR DAN TOMMY THOMAS seperti yang didedahkan oleh Tommy.

Paling merisaukan melihat tingkah laku Ketua Hakim Negara yang telah memenjarakan Najib tanpa beliau diwakili peguam (secara ex-parte), memaksa seorang peguam yang hendak menarik diri dari kes untuk terus duduk di bangku peguam bela bagi memberi ilusi Najib kononnya masih diwakili peguam dan paling keji…

keputusan rayuan Mahkamah Persekutuan sudah siap lama sebelum kes rayuan berakhir dan telah bocor online. Bermakna rayuan di Mahkamah Persekutuan itu hanyalah wayang yang sudah ada skrip yang dirancang!

Semua ini perlu disiasat, dijawab dan diperbetulkan bagi mengembalikan integriti Jabatan Kehakiman serta memulihkan keyakinan rakyat kepada sistem kehakiman negara.

 KLIK DISINI UNTUK RUJUKAN

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...