Translate

29/08/2014

DARJAH KEBESARAN NUAR AL-JUBURI DITARIK BALIK ???


Dengan lantang dan kurang ajar serta biadap Anwar menyatakan Berkenaan titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin supaya pemimpin PAS, PKR dan DAP, mencadangkan lebih daripada dua nama sebagai calon menteri besar, Anwar berkata PKR tetap dengan keputusan yang Majlis Presiden putuskan itu.

"kenapa tidak boleh ditarik balik darjah kebesaran yang diberi oleh Kerajaan kepada beliau. Sebagai bekas banduan dan terlibat dalam pelbagai isu moral, memang Anwar tidak layak lagi menyimpan gelaran serta darjah kebesaran yang dimilikinya - (Klik)

KUALA LUMPUR: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, keputusan menamakan isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon tunggal menteri besar Selangor yang baharu, adalah muktamad.

Beliau mahu semua pihak, termasuk PAS menerima keputusan yang dimuktamadkan pada mesyuarat Majlis Presiden Pakatan pada 17 Ogos lepas.
"Saya akan merayu kepada mereka (PAS) agar menerima keputusan majlis pada 17 Ogos lalu sebagai keputusan muktamad dan seterusnya memastikan semangat bekerjasama Pakatan Rakyat dikekalkan," katanya kepada pemberita selepas hadir satu prosiding mahkamah di Kompleks Mahkamah, Jalan Duta di sini Khamis.

Anwar mengakui isu calon menteri besar Selangor itu sedikit sebanyak telah menggugat keutuhan pakatan pembangkang, tetapi beliau yakin ia boleh diatasi sekiranya mereka menghormati dan akur kepada keputusan Majlis Presiden Pakatan itu.
Beliau berkata, keputusan mencalonkan isterinya menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim itu juga dibuat selepas mendapat nasihat perundangan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...