Translate

08/07/2013

NAK TUNJUK BAIK, TAPI HATI PERUT BUSUK SEPERTI BANGKAI !!!

Anwar munafik untuk mengutuk rampasan kuasa tentera Mesir

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Kong Cho Ha yang menuduh Datuk Seri Anwar Ibrahim kepura-puraan bagi negara-negara yang mengamalkan demokrasi untuk bersuara terhadap rampasan kuasa tentera yang menggulingkan Presiden Mesir Mohammed Morsi menggesa.
The Setiausaha Agung MCA mendakwa bahawa Ketua Pembangkang sendiri telah mahu merampas kuasa melalui cara yang tidak demokratik.
"Sejurus selepas pilihan raya umum ke-13 apabila Barisan Nasional telah dikembalikan kepada kuasa, Anwar dan rakan-rakannya melancarkan Black 505 perhimpunan di seluruh negara untuk menentang keputusan dan tekanan daripada kerajaan yang dipilih secara demokrasi untuk berundur," kata Kong semalam, sambil menambah bahawa Anwar telah menggesa negara-negara yang mengamalkan demokrasi untuk mengutuk "ertinya tidak mengikut perlembagaan dan tidak demokratik untuk merampas kuasa".
"Memandangkan rampasan kuasa tentera terhadap Morsi, Anwar tiba-tiba bertindak seperti juara demokrasi.
"Komen beliau bahawa seorang pemimpin, yang dipilih secara demokrasi melalui pilihan raya yang bebas dan adil, tidak boleh digulingkan dengan cara ( The Star , 5 Julai) yang dilaporkan adalah satu kepura-puraan semata-mata dan double standard. "
Bukannya berkhidmat juzuk dan menyampaikan manifesto Pakatan, Anwar dan sekutu-sekutunya dipasang satu siri protes di terang-terangan mengabaikan nasihat polis dan bukan kelulusan, Kong ditambah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...