Translate

26/01/2023

#ISU PULAU BATU PUTEH: TUN M TAK PERLU SALAHKAN PIHAK LAIN TINDAKAN PERLU DIAMBIL KEATAS TUN


JOHOR BAHRU, 25 Jun – Ahli Dewan Negeri (ADUN) Johor, Aznan Tamin menyelar tindakan bekas Perdana Menteri, TUN DR MAHATHIR MOHAMAD YANG BERTERUSAN MENUDING JARI DAN MENYALAHKAN PIHAK LAIN DALAM ISU PULAU BATU PUTEH.

Beliau berkata, sebagai seorang ‘negarawan’ Tun Mahathir sepatutnya mengambil tanggungjawab dan bukan meneruskan sikap menunding jari menyalahkan pihak lain atas keputusan sendiri.

“Pertamanya saya selaku salah seorang Ahli Dewan Negeri Johor merafak sembah menjunjung kasih titah Tuanku Sultan Johor yang kecewa dengan keputusan Persekutuan membatalkan rayuan tuntutan Batu Puteh pada tahun 2018,

“Perdana Menteri pada ketika itu TUN DR. MAHATHIR MOHAMAD TELAH MEMBUAT SATU KEPUTUSAN YANG MEMBELAKANGI TUANKU SULTAN JOHOR selaku Ketua Negeri Johor untuk tidak meneruskan semakan terhadap keputusan ICJ tentang pemilikan Batu Puteh.

“Lebih mengecewakan, Tun Dr. Mahathir Mohamad telah merujuk Pulau Batu Puteh sebagai ‘PULAU YANG BERSAIZ SEBESAR MEJA’,” katanya dalam kenyataan pada Sabtu.

Aznan yang juga Ketua Pemuda UMNO Bahagian Pengerang berkata, sebagai bangsa Johor, walau seinci tanah Johor ia melambangkan kedaulatan negeri dan seluruh jajahan takluk Tuanku Sultan Johor.

“Lebih-lebih lagi, Pulau Batu Puteh ini letaknya berhampiran dengan kawasan saya iaitu DUN Tanjung Surat.

 BERSAMBUNG KLIK DISINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...