Translate

15/01/2023

ADAKAH DENDAM KESUMAT MASIH ADA HINGGA KE HARI INI????


PERPARITAN BANJIR HAMPIR 5 TAHUN MASIH TIDAK DILAKSANAKAN DEMI ANAK-ANAK DAN AHLI KELUARGA  TABIKA KEMAS KG. RHU MUDA, MARANG

Hampir 5 tahun cadangan kepada MPKK Kg. Rhu Muda, Marang, telahpun diutarakan supaya membuat perparitan kecil dengan jarak yang tidak sampai 10 kaki, berhadapan Balai Raya Kg. Rhu Muda, Marang, masih tidak dilaksanakan. 

Setiap kali banjir atau hujan melanda, sudah pasti dihadapan balai raya tersebut akan dilimpahi dengan air bagi menyukarkan ibu/bapa untuk mengambil anak-anaknya balik atau menghantar ke TABIKA KEMAS yang terletak disatu bangunan yang sama dengan balai raya.

Percikan serta semburan tetap akan berlaku apabila kenderaan melintasi dihadapan balai raya.

Setahun yang lepas salah seorang pegawai DUN Rhu Rendang En. Wahab telahpun dimaklumkan dan telah datang melawat, namun tiada sebarang tindakan diambil.

Sehingga kehari ini seramai (34) pelajar TABIKA KEMAS masih lagi menerima didikan demi untuk menyambung masa depan anak2.

Kenapa perkara seperti ini masih berlaku? 

Dato' Seri Dr. Ahmad Samsuri bin Mokhtar, ADUN Rhu Rendang dan selaku BENDAHARI AGUNG PERIKATAN NASIONAL, perlulah membuat sesuatu bagi menyelesaikan permasalahan yang telah berlarutan, demi anak2 kita semua.

BALAI RAYA SEBAGAI PINTU MASUK KE KG. RHU MUDA, MARANG

 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...