Translate

19/05/2019

MAHATHIR MEMAKSA NAJIB MELETAK JAWATAN. ! APAKAH KUALIFIKASI MAHATHIR UNTUK NAJIB TURUN?

Alihbahasa:

Apakah kelayakan Hardy untuk membiarkan Najib turun?

Najib kini dikepung oleh bekas ahli kuat Umno Mahathir, yang cuba menggulingkan perdana menterinya. Mahathir mendakwa kegagalan lengkap 1MDB, cukai penggunaan yang tidak popular, bantuan kuda, dan juga jambatan melengkung yang akan dibina di Singapura, adalah semua kesalahan pentadbiran Najib.

Ringkasnya, beliau percaya bahawa rakyat mengadu tentang kerajaan BN boleh senaraikan senarai panjang. Tetapi dalam sebuah buku yang ditulis oleh editor Wall Street Journal bekas majalah Asia Wall Street, Barry Wain, berjudul "MAVERICK MALAYSIA: MAHATHIR MOHAMAD DALAM TURBULENT TIMES", diterbitkan beberapa tahun lalu. Telah didedahkan bahawa semasa tempoh Mahathir sebagai perdana menteri, LEBIH DARIPADA 100 BILION RINGGIT TELAH MUSNAH.

Kesan Najib lebih terbuka dan transparan, semasa penangkapan besi Mahathir, beliau menindas pembangkang dan mengharamkan buku itu. Sehingga 2010, dalam menghadapi tekanan, Kementerian Dalam Negeri akhirnya mengangkat BUKU YANG MENDEDAHKAN URUS NIAGA KOTOR MAHATHIR. Semasa Mahathir sebagai Perdana Menteri, yang, dengan cara beliau untuk membawa rakyat lebih menderita, pada masa yang sama, beliau dieram dan kroni kroni rangkaian, dan sokongan berminyak air.

Kebanyakan rakyat Malaysia percaya bahawa Mahathir membawa kemajuan dan kemajuan. Tetapi pada hakikatnya, MAHATHIR TELAH MELAKUKAN BANYAK KEROSAKAN KEPADA NEGARA, jadi Abdullah dan Najib perlu membersihkan kekacauan yang ditinggalkannya.

Inilah sebabnya mengapa, kerana Mahathir meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri, Abdullah dan Najib dibebani dengan beban yang berat untuk menangani kerosakan yang besar disebabkan oleh Mahathir, termasuk rasuah berkhasiat dan fenomena pakatan sulit.

Satu lagi persoalan yang berkaitan dengan ini adalah, apa kelayakan yang Mahathir mempunyai, dan dengan begitu malu ingin Najib turun? Hanya kerana warisan Mahathir kini runtuh? Hanya kerana kebenaran hodoh kerajaannya secara beransur-ansur diluncurkan? Adakah Mahathir sangat diperlukan?

Kita juga boleh mengatakan dengan tepat bahawa MAHATHIR ADALAH PELOPOR UTAMA DALAM PENGAGIHAN KEKAYAAN YANG TIDAK ADIL DI NEGARA KITA HARI INI. Masyarakat Melayu telah buta, memikirkan bahawa Mahathir sebenarnya mengambil berat tentang kebajikan mereka. Kebenaran perkara itu ialah Mahathir menggunakan undi Melayu untuk mengumpulkan kuasa yang cukup untuk menindas pembangkang dan pengkritik.

Bersama beliau membawa senarai panjang kesan dosa, apakah sebabnya Mahathir terpilih untuk meletak jawatan Perdana Menteri? Ia adalah masa untuk menghentikan perbualannya dan memberi tumpuan kepada membina negara. Ketika Abdullah sedang dalam proses membina negara itu, Mahathir menggunakan strategi untuk menarik bekas pemimpin itu. Kini, dia cuba memohon semula kepada Najib, yang cuba membina semula negara itu secara egalitarian.

Kami tidak menyokong Perdana Menteri Najib dan tidak menyokong bekas Perdana Menteri Mahathir. . [Tidak perlu percaya, fahami]

Rujukan: KLIK DISINI
Bacalah. Sila hantar kepada rakyat Malaysia.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...