Translate

17/05/2017

MADEY DAN PAKATAN MEROYAN CHINA "JUAL NEGARA" KEPADA MALAYSIA

Impian Tony Fernandez untuk mempunyai lesen syarikat penerbangan Air Asia China yang berpangkalan di China akhirnya telah direalisasikan dengan lawatan PM Najib dan hubungan baik beliau dengan China.
Ini adalah lesen yang pertama pernah diberikan oleh China kepada syarikat penerbangan tambang murah asing.
Ini adalah satu tindakan oleh China membuka pasaran domestik 1.4 bilion orang – 46 kali ganda lebih besar daripada pasaran Malaysia – kepada sebuah syarikat Malaysia.
Jika kumpulan syarikat China diberikan lesen oleh Kerajaan Malaysia untuk mengendalikan perkhidmatan udara domestik di Malaysia, kumpulan Pakatan yang diketuai oleh PPBM akan merungut kuat mengatakan bahawa Najib telah “menjual Malaysia” kepada China.
Sejajar dengan itu, saya menjangkakan PPBM dan Pakatan akan benar-benar diam apabila China sekarang telah “menjual China” kepada Najib dan Malaysia.
Najib Razak menulis, “Syarikat penerbangan kos rendah AirAsia juga telah menjadi syarikat penerbangan kos rendah yang pertama luar China yang diberi lesen untuk beroperasi di China. Pelaburan ini bernilai USD100 milion dan saya yakin syarikat-syarikat kita akan terus mendapat peluang-peluang yang lebih baik pada masa hadapan.”

Sumber: KLIK DISINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...