Translate

13/08/2013

NEGARA TIMBUL BERMACAM-MACAM MASALAH DARI SEGI ANCAMAN BERPUNCA DARIPADA ???

Hapus akta: 'Kalau Najib masih peduli'
Hapus akta: 'Kalau Najib masih peduli' - Kenapa Singapura masih mengekalkan akta tersebut ???

Pak Lah jadi PM bebas Anuar, Najib jadi PM hapus ISA... ghairah sangat kot....

MUNGKIN saya ketinggalan zaman. Mungkin saya haiwan purba (dinosaur) yang tidak pupus.

Mungkin kerana itu dari awal-awal lagi saya mementang pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), Ordinan Darurat (EO) dan Akta Buang Negeri.

Saya berpegang kepada falsafah bahawa undang-undang tahanan perlindungan terbukti berguna.

Ia bukan sahaja melindungi 99 peratus rakyat jelata yang mematuhi undang-undang dan hidup aman damai malah ia juga melindungi penjenayah, ahli kongsi gelap, samseng jalanan dan anarkis daripada membunuh satu sama lain.

Cuba tanya, berapa banyakkah ahli kongsi gelap, samseng jalanan dan anarkis yang mati atau cedera kerana saling tembak menembak ketika dalam tahanan perlindungan?

Bandingkan pula dengan bilangan mereka yang dibunuh dan membunuh selepas Perdana Menteri, Najib Tun Razak dan Parlimen dengan begitu gembira sekali memansuhkan undang-undang perlindungan di atas pada tahun 2011.

Saya rasa PM, ahli Kabinet beliau dan ahli Parlimen yang menyokong pemansuhan ISA, EO dan Akta Buang Negeri wajib bertanggungjawab ke atas rakyat jelata yang menjadi mangsa tindakan mereka.

Alhamdulillah, nampaknya sebahagian daripada mereka yang ikhlas, peduli dan berani telah menyedari “folly” mereka dan, secara tersurat atau tersirat, mula mengakui bahawa pemansuhan undang-undang berkenaan telah membawa mudarat kepada negara dan rakyat jelata yang cintakan keamanan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...