Selasa, 20 November 2012

Perang Israel-Hamas: Nak Ingatkan, Pelindung Keselamatan Israel Ada Sini

anwar_support_israel
KONFLIK di Semenanjung Barat melibatkan pasukan tentera Israel dan Hamas, dijangka bertukar menjadi perang pada bila-bila masa dari sekarang sebaik ribuan askar Israel yang berkumpul di sempadan Gaza-Israel, menyeberang masuk.

Sudah tentu, sebagai rakyat Malaysia, kita perlu menyokong Israel dalam konflik ini kerana yang disebut-sebut ‘bakal’ menjadi Perdana Menteri, Kohen (paderi dalam bahasa Hebrew) Anwar Ibrahim sudah tercatat dalam sejarah sebagai salah seorang pelindung keselamatan Israel yang tersohor di dunia.
Kita kena banggalah, sebab bukan calang-calang orang boleh dapat pengiktirafan yang sebegitu tinggi dari puak yahudi ini, dalam sejarah Malaysia, Anwar jadi yang pertama dan mungkin terakhir mendapat pengiktirafan tersebut.

Ingat mudah ke nak dapat gelaran itu? Setakat cium kaki yahudi belum tentu dapat tau, dia kena lebih dari itu.  Tak silap penulis, Anwar kena jilat satu badan (lama sikit kat punggong), barulah dapat pengiktirafan tersebut dan faedah-faedah lain yang berkaitan dengannya.

Maka itu penulis sedikit hairan dengan susah payah orang kita berdemo depan Kedutaan Amerika Syarikat membantah kezaliman Israel di Gaza, sedangkan di Segambut Dalam ada ‘kedutaan’ tidak rasmi merangkap rumah pelindung keselamatan  Israel di negara kita ini.

Apa kita tak berdemo disitu, bakar patung mukanya dan baling batu bagi menunjukkan bantahan?  Lagipun, bukankah Anwar menyokong demonstrasi ganas atas nama menentang ketidakadilan?  Jadi kita buktikan di rumahnya, sebab dia menyokong pihak yang ganas (Israel) dan meminggirkan pihak yang ditindas (Palestin).

Tak adil tu.

Agaknya sekarang apa kata Anwar?  Hamas yang didakwanya dulu menyokong polisi melindungi keselamatan Israel, kini di ambang berperang dengan negara King David tersebut.  Kalau Hamas mendokong keselamatan Israel macam yang didakwa Anwar, bagaimana pulak hari ini dia nak berperang dengan Israel?

Ini masalah bila berurusan dengan penipu, ayat main petik ikut sedap mulut asal sahaja fund luar masuk.

PAS pun begitu juga.  Sejak terima dana dari yahudi ni kan, ada peluang buat solat hajat beramai-ramai pun dia tidak tergamak mintak doakan keselamatan umat Islam Palestin di Gaza dan kehancuran Zionis di Israel.  Sebaliknya, UMNO yang jadi subjek, betullah bebal puak berketayap putih kelat hijau ni.

Gamaknya dah beribu ahli PAS yang bersepai ditembak dengan kereta kebal oleh kerajaan BN di Malaysia ni, atau ada kereta pemimpin PAS yang ditembak dengan peluru berpandu oleh pesawat dron ALUDRA milik Angkatan Tentera Malaysia macam di Gaza sana, sehinggakan beria-ia benar pemimpin PAS nak mengangap kerajaan BN zalim.

Rakyat Malaysia, terutamanya orang Islam, perlu tanya diri sendiri.  Selama mana dan sehingga bila nak dibodohkan puak-puak ini?  Anwar sanggup keluar kenyataan jadi pelindung keselamatan Israel bukan tidak bersebab.  Dana yahudi yang diterima Anwar dari Open Institute Society (OIS) melalui NGO haram yang ditubuhkannya, adalah ‘sebab’ yang penulis sebutkan di atas.

Takkanlah yahudi nak bagi Anwar duit begitu saja, mesti ada harga.

Maksud sebagai pelindung keselamatan Yahudi ini besar maknanya.  Contohnya, kalau semua negara Islam diminta menghantar tentera untuk menentang pendudukan Israel di Palestin, Malaysia dibawah pimpinan Anwar akan mengambil pendirian berkecuali, itu maksudnya dan itulah komitmennya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...