Translate

17/04/2011

BN PERLU AWASI AGENDA SULIT DAN SUBVERSIF!!!


Seperti yang janjikan, mari kita bicara secara jujur mengenai keputusan Pilihanraya Negeri Sarawak yang telah diumumkan semalam.

Jika dilihat kepada pola dan corak Politik di Sarawak ini, ia tidak banyak beza dengan apa yang berlaku pada tahun 2008 yang lalu.

Keputusan Pilihanraya Negeri ini lebih banyak memihak kepada parti DAPigs berbanding parti komponen BN yang menjaga kepentingan kaum Cina di Malaysia ini.


Tidak dapat dinafikan bahawa perubahan sikap bangsa Cina terhadap Barisan Nasional tetap tidak berubah. Kenapa perkara ini berlaku berulang kali? Itu persoalan nya

Padahal strategi dan agenda DAPigs ini berlaku didepan mata mereka sendiri. Takkan benda ini mereka tak mampu nak lihat?

Apa agenda DAPigs ni? Mereka nakkan kuasa. Untuk apa? Untuk mendapatkan tanah dan hak keistimewaan yang dimiliki oleh Bumiputera.

Dengan adanya kuasa, mereka dapat menafikan hak tersebut, melupuskan Dasar Ekonomi Baru dan hak pemilikan tanah serta sebagainya.

Tatkala PKR mencanang untuk memperjuangkan tanah NCR, DAPigs mengambil peluang untuk membuat tuntutan yang sama.

Salah satu tuntutan DAPigs di Sarawak ialah soal tanah. Bila ditanya, kenapa mereka mahu tanah? Jawapannya mudah. Orang lain boleh dapat, kenapa diorang tak dapat?

Malah mereka menjadikan slogan 1Malaysia sebagai jawapan paling kukuh. Begitu mudah mereka menterjemahkan Gagasan tersebut.

Tetapi adakah Barisan Nasional bersedia untuk menangkis persoalan tersebut? Tidak. Jika ya, mana mungkin mereka boleh buat benda yang sama dua kali?

Tak masuk akal lansung. Takkan mereka tak menjangka perkara seumpama ini akan berlaku sekali lagi dalam Pilihanraya Sarawak ni? 

Satu soalan Semut kepada parti yang menjaga kepentingan bangsa Cina seperti MCA, GERAKAN dan SUPP ini. 

Sampai bila diorang nak harapkan bantuan dari parti komponen Bumiputera untuk memastikan kemenangan mereka dalam Pilihanraya Umum akan datang?

Macam - macam benda dah bagi pada diorang. Tapi perubahan sikap masih tak menampakkan ke arah yang postif. Makin buruk lagi ada la.

Jadi jangan salahkan rakyat terutamanya bangsa - bangsa lain yang mula memandang serong agenda diorang ni. 

Ada dah dikalangan rakyat yang mula keluar kenyataan: Entah - entah MCA, GERAKAN dan SUPP tu bersengkongkol dengan DAP. Siapa tahu??? Hah! Sapa nak jawab???

Posted by Semut Api

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...