Ahad, 20 Oktober 2019

SELEPAS SETAHUN MALAYSIA DI TADBIR PH ADAKAH TINDAKKAN AKU SALAH MENJATUHKAN KERAJAAN BN YANG DI PIMPIN OLEH NAJIB RAZAK ?

Ada hamba Allah tanya aku soalan ni pada aku guys maka aku nak jawab di sini . Jawapan aku agak keras tetapi itu semua kau perlu telan ya.
PERTAMA ,
YES KAU MELAKUKAN KESILAPAN YANG SANGAT BESAR dalam hidup kau apabila kau menjatuhkan seorang pemimpin dan parti yang BAGUS yang pernah malaysia PUNYA .
BN tak perlu di cuba , BN tak perlu di DI BERI PELUANG kerana SELAMA KAU HIDUP DI MALAYSIA BN lah yang memerintah Malaysia dari sejak merdeka sehingga 9 Mei 2018 .
Kalau nak cerita soal APA YANG BN DAH LAKUKAN UNTUK MALAYSIA terlalu banyak sampai kau pun tak mampu nak membalasnya .
Kau tak meneliti , kau tak mengkaji , kau tak tabayyun hatta terima kasih pun tidak kau ucapkan apabila BN memerintah malaysia yang di ketuai oleh NAJIB RAZAK pada ketika itu.
YANG KAU BUAT ADALAH KOMPLEN, MAKI, HINA, CERCA DAN PERCAYA FITNAH. Yes itu kau. Itu yang kau buat semasa dia memerintah. Maka mana pergi akal dan minda kau pada waktu ini?
Selepas kau jatuhkan BN especially NAJIB adakah kau nampak MALAYSIA DALAM KEADAAN YANG BAIK?
Jawapannya TIDAK. TIDAK DARI SEGI KEMAKMURAN, TIDAK DARI SEGI EKONOMI, TIDAK DARI SEGI INFRASTRUTUR DAN TIDAK DARI SEGI RAKYAT.
Dan apabila kesemua itu tidak baik tidakkah kau rasa tindakkan kau menjatuhkan NAJIB itu satu tindakkan yang bodoh?
Umpama kau sudah berkahwin sudah ada bini cantik yang selesa yang boleh jaga diri kau dan anak-anak kau bonus pandai masak lagi tetapi kau kekonon nak cari bini yang lebih hot dan seksi end sudahnya KAU DI KENCING saja .
Maka di sini sapa yang bodoh ? Tentunya adalah Kau sebab kau tak menghargai apa yang kau dah ada konon nak cari lebih sempurna .
KEDUA,
Yes MEMANG SALAH kerana satu undi kau untuk menjatuhkannya akibatnya hari ni ekonomi MALAYSIA ranap dek kerana undi kau yang konon nak perubahan yang lebih baik. TIDAK KAH KAU RASA BERSALAH bila kau melihat ekonomi negara kau sendiri terumbang ambing akibat dari tangan kau yang memangkah?
Ada orang kata nak mana boleh bandingkan PH setahun dan BN 60 tahun . Apasal tak boleh? BN dah buat cantik , benda dah nampak kemajuannya bakal muncul kelak jalannya sudah di bawa oleh BN DAN NAJIB tetapi hancur jalanya akibat kebodohan kau .
Dan akibat kebodohan kau Kini Aset negara habis di jual, para pelabur cabut lari, hutang negara meningkat baru setahun memerintah bukan mengurangkan hutang tetapi MENINGKAT HUTANG, JANJI SEMUA PALSU DAN MUNAFIK .
Eh kau ingat dengan semua yang PH dah buat tu senang ke nak betul kan balik? Ini baru betul MALAYSIA SUDAH JAHANAM . JAHANAM DI BAWAH PH BUKAN DI BAWAH NAJIB .
Zaman NAJIB tak ada jadi macam ni. Maka tidak nampak lagi kah kau?
KETIGA,
KUFUR NIKMAT .
Apabila kau kufur nikmat maka Azabnya amat lah perit . Dan apabila kau tak tahu bersyukur maka layaklah kau dapat pemerintah hari ni yang kencing sana sini .
AKHIR KALAM ,
BN tak perlu di cuba kerana sudah nampak hasilnya selama puluhan tahun . Jika benar lah BN gagal dalam mentadbir negara AKU YAKIN kau pun tak mampu nak bekerja dan tak mampu nak makan .
Kau mampu makan sedap-sedap , melancong sana sini , bekerja pun kerja yang baik , gaji pun tinggi , keluarga pun hidup senang , rumah pun besar MAKA tanya pada diri kau adakah kau mampu dapatkan tu semua jikalau negara tidak uruskan dengan baik ?
Rezeki Allah yang beri tetapi jikalau negara tidak diuruskan dengan baik oleh pemimpin yang diamanah kan untuk menjaga negara dan rakyatnya maka kau pun tak kan mampu sampai ketahap itu .
Sekian ,

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...