Translate

08/03/2023

LIMA PERKARA BERKENAAN MUHYIDDIN BAKAL DIDAKWA DI MAHKAMAH


1. Ketua Penerangan dia, kawan baik dia dari Pagoh dan sepupu menantu dia sudah didakwa selepas menerima berpuluh juta dari kontraktor-kontraktor.

Ketiga-tiga individu ini tidak berada dalam kerajaan dan tiada kuasa untuk disalahguna ketika itu. Maka sudah tentu ada orang lain di sebalik mereka yang telah memudahkan kontraktor-kontraktor diberi projek rundingan terus ketika PKP dan darurat.

2. Dia telah mengaku bahawa dia yang arahkan pegawai memberi senarai 50 lebih kontraktor kepada Kementerian Kewangan untuk diberi tender. Biarpun itu, dia kata yang memberi kelulusan akhir ialah Kementerian Kewangan.

Sejumlah 56 projek bernilai RM6.3 bilion telah diluluskan.

3. Akaun bank PPBM telah dibeku. Ini adalah bukti bahawa terdapat aliran tunai dari kontraktor yang menerima projek terus ke akaun parti.

4. SPRM yang siasat, Peguam Negara yang dakwa.

Maka ketua SPRM dilantik Muhyiddin dan Peguam Negara yang dilantik Muhyiddin adalah punca Muhyiddin didakwa.

5. "Welcome soon to kluster mahkamah" kata Najib pada June tahun lepas ketika saksi dalam kes UKSB memberi tahu mahkamah bahawa mereka telah membayar cash RM1.3 juta melalui kawan baik dia (yang juga didakwa dalam kes Jana Wibawa) kepada Muhyiddin ketika dia Menteri KDN.


KLIK DISINI UNTUK RUJUKAN 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...