Translate

27/04/2018

#PRU14: MAHATHIR DAH NYANYOK SALAH LANTIK PEGUAM ???

Peguam Tun Dr Mahathir Mohamad, MOHD HANIFF KHATRI ABDULLA, berkata Perdana Menteri Najib Tun Razak tidak boleh menandatangani Surat Watikah memandangkan 16 anggota Umno telah memfailkan kes di mahkamah untuk cuba mengisytiharkan UMNO sebuah parti haram.
Sebagai seorang peguam, Haniff mesti tahu bahawa dengan hanya memfailkan kes di mahkamah, ianya masih belum menjadi penghakiman. Malah hakim masih belum memutuskan sama ada kes itu mempunyai merit untuk didengar atau tidak, dan harus dibuang. Dan kita tidak tahu sama ada 16 orang yang memfailkan kes itu adalah ahli Umno yang tulen yang mempunyai locus standi untuk memfailkan kes itu.
Walaupun hakim membuat keputusan mengisytiharkan Umno sebagai pihak yang menyalahi undang-undang, masih terdapat rayuan di mahkamah tinggi. Sehingga semua jalan undang-undang habis UMNO MASIH MERUPAKAN PARTI YANG SAH dari segi undang-undang. Mana-mana peguam akan tahu perkara ini
Sekiranya hanya memfailkan kes di mahkamah yang bermaksud keputusan dibuat, maka pemimpin-pemimpin pembangkang yang menghadapi kes mahkamah yang melibatkan perbuatan rasuah tidak boleh bertanding di PRU14.

Sumber: KLIK DISINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...