Translate

30/07/2016

ADAM ROSLY BUDAK MAK LAMPIR KAYA RAYA DAPAT ANUGERAH 'DATO'.

APA JASA ADAM ROSLY DI PAHANG?

Kontroversi 2013 di Ampang mengingatkan pengundi di sana berkenaan seorang macai bernama Adam Rosly yang pernah menyeleweng sumbangan seorang tokoh korporat bergelar 'Tan Sri' untuk pembangunan & maintenance sebuah Masjid di dalam kawasan Lembah Jaya, Ampang. Sumbangan RATUSAN RIBU RINGGIT MALAYSIA lesap entah ke mana. Perkara ini pernah dibicarakan di dalam pelbagai blog pada tahun tersebut.

Adam ketika itu cuba menapak di dalam PAS Pandan diselamatkan oleh Zuraida selepas ditolak oleh kepimpinan PAS. Akhirnya selepas pemilihan PKR, beliau berjaya menjawat jawatan Ketua AMK atas dasar 'arahan' Zuraida.


Tahun silih berganti, Adam Rosly semakin ligat mengumpul kekayaan di kala ahli & pengundi PKR terus dibisikkan dengan persepsi bahawa kehidupan rakyat semakin teruk dan tersepit. Namun dalam masa yang sama, ramai yang telah mula bersuara mempersoalkan kekayaan beliau pada usia muda ini dan memiliki kenderaan mewah.

Zuraida menggunakan kuasanya telah melantik Adam menjadi Penggerak Belia Tempatan (PeBT) Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ). Selaku proksi Zuraida, kini Adam kaya raya hasil rompakan di PBT secara terbuka, beliau juga mempunyai hubungan istimewa dan rapat dengan Mantan MB Tan Sri Khalid sebelum ini & kini MB Azmin Ali.

Ketika kisah Zuraida Mak Lampir menjadi isu sejak 16 Jun yang lalu berhubung kekayaan dan pemilikan kereta mewahnya bertali arus isu muncul sehingga terdedahnya kenderaan milik 'taukeh'. Namun kelibat Adam dilihat cuba tidak menonjolkan diri di hadapan umum.

Malah proksi Zuraida Marsita Ahmad, Ahli Majlis Daerah Hulu Selangor merangkap Ketua Wanita PKR Hulu Selangor pernah didedahkan sebelum ini menerusi TV3 oleh CheGuBARD dan akhirnya menekan Zuraida.

Hari ini Adam Rosly Ketua Angkatan Muda Keadilan Ampang sudah bergelar Dato' berbanding MP Ampang dan ADUN di kawasan Ampang. Zuraida yg rapat dengan MB Selangor pun tak dapat gelaran itu.

Persoalannya apakah jasa yang menyebabkan beliau mendapat pingat di Pahang? Bak kata ahli PKR Ampang, bukankah lebih mula sekiranya pingat tersebut didapatkan untuk bos nya si Zuraida kan. Andai Zuraida memang tidak mahu pangkat tersebut, tidak mengapa tapi rakyat ingin tahu juga.

Sumber: CaptainM

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...