Translate

25/06/2016

Isteri LIM GUAN ENG Terbabit Sebagai "PERUNDING" Projek Perniagaan Di Pulau Pinang

HELLO SPRM AWAK KAT MANA ?

Excel Property Management & Consultancy Sdn Bhd adalah syarikat yang diasaskan oleh isteri Lim Guan Eng, Betty Chew dan saudara perempuan Phang Li Khoon.

Betty adalah kedua-dua pemegang saham dan juga pengarah syarikat ini.

Selepas itu, beberapa saudara-saudara Phang Li Koon menyertai sebagai pemegang saham dan pengarah – semua memberikan alamat yang sama.

Kemudian Betty Chew meletakkan jawatan dan Phang Li Koon dirinya mengambil alih sebagai pengarah.


Sekarang, Lim Guan Eng adalah EXCO yang menjaga hal-hal tanah, ketua Jawatankuasa Perancang Negeri yang berkuasa dan juga Pengerusi PDC Pulau Pinang – yang bermaksud isteri dia mempunyai kelebihan yang pasti, berada dalam perniagaan menyediakan “pengurusan hartanah dan perundingan ” perkhidmatan di Pulau Pinang.

Siapa yang tidak mahu mempunyai “perunding” dengan akses kepada orang yang paling berkuasa dalam hal-hal tanah dan kebenaran merancang di Pulau Pinang?

Selain menyediakan perkhidmatan itu, syarikat itu juga membuat permohonan untuk beberapa bidang tanah untuk stesen minyak yang terletak secara strategik untuk dimiliki oleh mereka.

Pada masa ini, Lim Guan Eng mempunyai masa yang sangat sukar menjelaskan pelbagai flip-flop, terma yang seolah-olah berat sebelah bagi RM6.3 bilion Terowong Pulau Pinang / projek tiga jalan dan RM305 juta kertas kerja kajian kemungkinan dan kos reka bentuk terperinci yang tidak munasabah dan terlalu mahal.

Hello SPRM awak kat mana?


Sumber: Wakeupmalaya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...