Translate

01/07/2015

ANNUAR MUSA PERLU JAWAB, JANGAN JADI MACAM MENTERI BADUT !!!


ANNUAR KENA INGAT, KES DULU SEMASA JADI MENTERI PUN TAK SELESAI2.

KUALA LUMPUR - Pusat Pemantauan dan Pendedah Maklumat Nasional (NOW) hari ini mengajukan lagi soalan kepada Pengerusi Majlis Amanah Rakyat (Mara), Tan Sri Annuar Musa berkaitan pembelian hartanah di Australia yang hangat diperkatakan kebelakangan ini.

Pengarahnya, Akmal Nasir berkata, Annuar ataupun mana-mana pihak yang mempunyai jawapan perlu menjawab kerana isu itu melibatkan kepentingan awam.

"NOW ada soalan cepumas untuk Tan Sri Annuar atau mana-mana pihak jawab. Mengapa Mara meluluskan pembelian 51 Queen Street yang harganya RM18 juta lebih mahal daripada harga pasaran?


"Siapakah yang memiliki 51 Queen Street sebelum Mara Inc (Mara Incorporated Sdn Bhd) membelinya? Dan adakah hartanah keempat iaitu 746 Swanston Street turut melibatkan pembelian pada harga yang lebih tinggi daripada pasaran?," katanya pada sidang media di pejabat NOW, di sini, hari ini.

Terdahulu, akhbar Australia, The Age mendedahkan anak syarikat Mara itu membida harga lebih tinggi bagi memiliki blok apartmen Dudley International House RM51.5 juta kepada RM65 juta.

Isnin lalu, NOW mendedahkan tiga lagi hartanah yang didakwa dibeli oleh Mara Inc di Melbourne, Australia iaitu 746 Swanston Street, 333 Exhibition Street dan 51 Queen Street.

Untuk berita selanjutnya SILA KLIK DISINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...