Translate

20/05/2015

PENTADBIRAN NAJIB SEMAKIN RAPOH DAN KETIDAK TENTUAN ???



KUALA LUMPUR: Tan Sri Pandikar Amin Mulia 'meletakkan syarat' kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak jika mahu  beliau terus memegang jawatan sebagai Yang di-Pertua Dewan Rakyat.

Pandikar Amin berkata, beliau telah mengemukakan beberapa cadangan pembaharuan dalam pentadbiran Parlimen sebagai respons kepada pertanyaan perdana menteri mengenai punca mahu meletakkan jawatan itu.

Antaranya berkaitan penambahbaikan dalam pentadbiran Parlimen, infrastruktur dan aspek perundangan.

"Jika masih tiada pembaharuan (berdasarkan cadangan) dalam tempoh 'sederhana' sebelum tempoh penggal Parlimen Ke-13 berakhir, saya tidak teragak-agak untuk meletakkan jawatan sebagai Speaker.


"Ketika itu, kalau perdana menteri tidak terima atau tidak mengumumkan peletakan jawatan saya, saya sendiri akan umumkannya. Tak perlu pihak lain untuk mengumumkan bagi pihak saya," katanya.

Pandikar Amin menjelaskan bahawa keinginan untuk meletakkan jawatannya sebagai Speaker bukan berpunca daripada masalah perabot atau kelengkapan pejabat yang tidak sempurna, sebaliknya atas prinsip memartabatkan institusi Parlimen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...