Translate

21/04/2014

SEEKOR KERBAU BAWA LUMPUR, SEMUANYA TERPALIT !!!!!


INI LAH DIA PUNCA MENYEBABKAN KEPERCAYAAN NEGARA LUAR KEPADA MALAYSIA MULA MERAGUKAN, TERUTAMA PIHAK BERKUASA AMERIKA SYARIKAT.

KUALA LUMPUR: Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) sedang memantau kes seorang pegawainya yang ditahan pihak berkuasa Amerika Syarikat kerana didakwa cuba membawa keluar senjata api jenis pistol PT-22 Taurus pada 16 April lepas.

Panglima TUDM, Jeneral Tan Sri Rodzali Daud yang dihubungi berkata pihaknya menunggu perkembangan lanjut kes itu daripada Pejabat Penasihat Pertahanan di Kedutaan Malaysia, Washington DC.

"Pihak kami belum menerima apa-apa lagi maklumat terkini. Kita masih menunggu laporan dari sana.. sekiranya ada maklumat lengkap, kita akan keluarkan kenyataan kepada media," katanya."Setakat ini kita tak tahu bila (perbicaraan)... mungkin ambil masa," katanya.

Menurut kenyataan TUDM semalam, pegawai itu ditahan ketika dijadual berlepas dari Lapangan Terbang San Angelo ke tanah air setelah menamatkan kursus di GoodFellow Air Force Base yang dihadiri sejak 5 Januari lalu.Pegawai itu kini di bawah tahanan polis Texas.

Sumber:mstaronline

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...