Translate

13/01/2014

TERLALU BERI MUKA, INI LAH DIA JADINYA !!!!

Foto

Pekerja Nepal ketuai himpunan ditahan

ALOR SETAR: Polis menahan tiga pekerja lelaki warga Nepal dipercayai kerana mengetuai himpunan protes terhadap majikan selepas rakan mereka didapati mati mengejut di asrama sebuah kilang papan di Pokok Sena dekat sini, semalam.
Dalam kejadian jam 9 malam tadi kira-kira 100 hingga 200 orang pekerja berhimpun di hadapan kilang berkenaan untuk meminta majikan mereka supaya segera mengambil tindakan untuk menyelamatkan rakan mereka yang sesak nafas.
Bagaimanapun tindakan mereka berhimpunan menyebabkan majikan mereka bimbang untuk mengdakan pertemuan. 

Difahamkan kumpulan pekerja terbabit bertindak demikian kerana sebelum sudah tiga orang rakan mereka mati secara mengejut di asrama berkenaan.

Difahamkan dalam masa sebulan tiga pekerja Nepal didapati mati mengejut menyebabkan rakan mereka mula bimbang dengan keadaan di asrama terbabit.
Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Daerah Kota Setar, Deputi Superintendan, Mat Akhir Jaafar, ketika ditemui semalam mengesahkan polis menahan tiga warga Nepal untuk diambil keterangan berikutan tindakan itu.

Beliau berkata, tiada rusuhan atau sebarang bentuk keganasan berlaku kerana pekerja terbabit hanya berhimpun di situ untuk mendapatkan bantuan dari majikan mereka.

"Ada kematian membabitkan rakan pekerja Nepal terbabit menyebabkan mereka cemas dan berhimpun.

"Perhimpunan ini mungkin untuk meminta tolong majikan mereka kerana sebelum ini ada tiga rakan mereka ditemui mati mengejut," katanya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...