Translate

12/01/2014

SPAD TANGKAP IKAN BILIS SAJA YANG BESAR BAGAIMANA ???


KENDERAAN BERAT YANG BERMAHARAJA LELA MELAKUKAN KESALAHAN TIDAK DIAMBIL TINDAKAN KENAPA ????


MUATAN YANG BERLEBIHAN, WAKTU BERGERAK PADA HARI-HARI KELEPASAN DIMANA PEGAWAI PENGUATKUASA TIDAK BERTUGAS. TERUTAMA LORI-LORI YANG MEMBAWA MUATAN BIJIH BESI KE PELABUHAN KUANTAN ATAU KE DISTINASI TERTENTU.

MEMBAWA MUATAN BERLEBIHAN SERTA MEROSAKAN JALANRAYA YANG MERBAHAYAKAN KESELAMATAN NYAWA ORANG LAIN.

KUALA LUMPUR 12 Jan. - Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) menggantung lesen dua pemandu teksi di sini selama sebulan sejak 6 Januari lepas kerana tidak menggunakan meter dan mengenakan tambang berlebihan.
Menurut kenyataan SPAD hari ini, pemandu teksi terbabit juga dilarang memandu atau memberi perkhidmatan teksi sepanjang tempoh itu.

Kenyataan itu juga menyebut syarikat pengendali berkenaan turut diberi surat amaran kerana tidak memantau pemandu mereka yang melakukan kesalahan itu.

Tindakan itu diambil susulan siasatan terperinci selepas SPAD menerima dua aduan berbentuk video melalui akaun Twitternya, @aduanSPAD.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Mohd Nur Ismal Mohamed Kamal berkata SPAD berharap orang ramai terus membantu suruhanjaya itu menangani masalah pemandu teksi yang enggan menggunakan meter.

"Sikap negatif ini secara langsung akan menjejaskan imej dan reputasi industri teksi dan negara, lebih-lebih lagi ketika berlangsungnya Tahun Melawat Malaysia 2014," katanya.

Beliau berkata SPAD memerlukan maklumat tertentu bagi memastikan pemprosesan aduan berjalan lancar.

Ini termasuk maklumat berkaitan pemandu, nombor pendaftaran kenderaan, tarikh dan lokasi kejadian atau bahan sokongan lain yang boleh mengukuhkan kes selain menjadi bahan bukti. - BERNAMA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...