Translate

28/01/2014

DARIPADA T/PM NAK JADI MENTERI BESAR PULAK ????


ADA AGENDA TERSEMBUNYI YANG BELUM SELESAI OLEH KETUA UMUM PKR UNTUK MENERAJUI SELANGOR SEBAGAI MENTERI BESAR.

APA YANG DIRENCANAKAN TERCAPAI JUA !!!!

Peletakan Jawatan Tanpa Sebab, Cetuskan Spekulasi Anwar jadi MB.  Boleh suka-suka saja letak jawatan ???

Peletakan jawatan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kajang, Lee Chin Cheh dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) tanpa alasan pada petang Isnin kembali mencetuskan semula spekulasi bahawa tindakan itu dibuat bagi memberi laluan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Menteri Besar Selangor.
Chin Cheh dipercayai mengundurkan diri sebagai Adun supaya penasihat PKR itu dapat bertanding dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor - sekaligus membuka laluan kepadanya dilantik sebagai menteri besar yang baharu jika memenangi proses pilihan raya kecil tersebut.
Pagi ini, The Star Online dan mStar Online melaporkan dengan memetik sumber dalaman PKR sebagai berkata, Anwar akan menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai menteri besar Selangor bagi meredakan isu pertembungan dengan Adun Gombak, Mohamed Azmin Ali.
Pertembungan Mohamed Azmin-Abdul Khalid 'panas' apabila timbalan presiden PKR itu digugurkan sebagai ahli lembaga pengarah Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS).
Anwar bagaimanapun menafikan spekulasi itu dengan berkata, dia tidak menemui Abdul Khalid untuk membincangkan mengenai pertukaran jawatan menteri besar sebaliknya hanya pertemuan untuk membincangkan agenda parti sahaja.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...