Translate

16/08/2013

Memilih tokoh yang berwibawa serta sanggup mendepani isu-isu semasa


Ketua Puteri tujuh bahagian akan bertukar tangan

Sesiapa sahaja yang diberi kepercayaan mengetuai pergerakan itu sentiasa menjadi perhatian.


Bertanding dalam Wanita UMNO persoalan yang ditimbulkan ialah sejauhmana keupayaannya membawa aspirasi perjuangan Wanita UMNO.

Sesiapa pun yang menang dalam pemilihan nanti merupakan pemimpin yang diterima akar umbi.

Justeru, mana-mana ahli Wanita UMNO yang mahu bertanding jawatan Ketua Wanita pada pemilihan akan datang wajar mencermin diri dan menilai keupayaan sendiri untuk mengambil tanggungjawap memimpin sayap UMNO yang sememangnya terkenal dengan program-program turun padangnya. KLIK SINI

'Kita perlu pemimpin dapat terjemahkan aspirasi rakyat'

"Antara lain ciri-ciri pemimpin kita kehendaki supaya parti terus kuat ialah orang yang tiada masalah sehingga boleh menjejaskan parti, mempunyai integriti tinggi, berwawasan dan mudah didekati rakyat. KLIK SINI

Beri peluang muka baharu

"Saya fikir kita perlu ambil kira yang dunia telah berubah dan keputusan pilihan raya lalu membawa mesej daripada rakyat yang mereka mahukan pembaharuan.

"Oleh itu, dalam konteks pembaharuan ini, kita perlukan golongan baharu untuk berada dalam kepimpinan UMNO dengan membawa kewibawaan dan idea baharu,"

Jangan rosakkan UMNO

‘‘Kita menjadi parti harapan orang Melayu dan ini yang mesti kita jaga supaya pertandingan dalam parti tidak membawa kepada sebarang gambaran persepsi atau imej negatif terhadap UMNO.

Dengan sistem sekarang ini ahli akan memilih pemimpin-pemimpin UMNO di peringkat bahagian dan tertinggi, menjadi lebih sukar untuk kita menabur wang untuk memperoleh sokongan.

‘‘Namun, ini tidak bererti tidak wujud politik wang sama sekali, mungkin ada juga pihak akan guna politik wang dengan harapan boleh mempengaruhi perwakilan," katanya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...