Translate

05/06/2013

Najib seru umat Islam kembali bersatu, jadikan Malaysia negara Islam progresif

KUALA LUMPUR - Sempena peristiwa Israk dan Mikraj, Datuk Seri Najib Tun Razak menyeru umat Islam di negara ini agar kembali bersatu hati meneruskan agenda transformasi demi menjadikan Malaysia sebuah negara Islam moden yang progresif.
Mengambil contoh Nabi Muhammad SAW yang mengimami solat yang disertai seluruh para nabi semasa peristiwa itu di Masjidil Aqsa, Perdana Menteri berkata ia menjelaskan kepentingan menyatukan ummah dalam menegakkan risalah Allah di muka bumi ini.
"Oleh yang demikian, sempena peristiwa hebat Israk dan Mikraj ini, marilah kita semua kembali bersatu hati dalam meneruskan agenda transformasi kita untuk menjulang Malaysia menjadi sebuah negara Islam moden yang progresif, maju dan berpendapatan tinggi pada tahun 2020 nanti,” katanya dalam perutusan khas sempena peristiwa Israk dan Mikraj 1434H, yang dimuatnaik di laman blog www.1malaysia.com.my hari ini.
Beliau berkata peristiwa Israk dan Mikraj yang berlaku dalam bulan Rejab bagi menyatakan kekhususan Nabi Muhammad SAW itu memberi makna yang besar kepada seluruh umat Islam.
Katanya, pelbagai elemen seperti keimanan, sejarah, sirah, politik, sosial, geografi dan teknologi telah digabung-jalinkan untuk dijadikan iktibar kepada umat pada masa ini. - Bernama

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...