Translate

03/05/2013

SPECIES PEROSAK PAKATAN RAKYAT ????

Ia seolah-olah seperti jalan Mat Taib untuk 'bertaubat' dengan melompat ke dalam PAS tidak begitu mudah kerana dia berfikir. Walaupun mengalu-alukan yang hangat dari PAS, keahliannya tidak benar-benar mengalu-alukan oleh Ketua Pembangkang dan dipersoalkan oleh Karpal Singh.

Menurut Karpal, Bekas Menteri Besar Selangor tidak layak untuk menyertai PAS atau berada di dalam Pakatan Rakyat kerana rekod buruk beliau. Beliau juga mengkritik Mat Taib untuk menyertai PAS, hanya kerana dia tidak mendapat apa yang dia mahu.

Anwar di tangan yang lain, dalam satu ceramah beliau, di Felda Lepar Hilir 1   semalam, berkata bahawa dia adalah salah seorang daripada mereka yang meminta Mat Taib untuk meletak jawatan dalam UMNO ketika itu kerana tidak bersih. Walau bagaimanapun, dia berhenti terus sekali beberapa mengingatkan beliau bahawa Mat Taib menyertai PAS.

Apa pun, Mat Taib bernasib baik kerana PAS masih menerima beliau.

Kami yakin bahawa PAS tahu orang-orang seperti Mat Taib yang tepat di mana dia tergolong dalam PAS dan PR.

Ini adalah kerana, jika PR mempunyai untuk menolak Taib Mat, mereka mula-mula akan mempunyai untuk menolak Kadir Sheikr Fadzir, dan juga Anwar Ibrahim, kerana kedua-dua yang dikenali sebagai orang-orang yang paling rosak dalam sejarah politik Malaysia. Malah Anwar mempunyai 'Bapa wang politik' tajuk khas dalam UMNO.

Anwar dipecat dari UMNO kerana skandal liwat dan rasuah. Mungkin Karpal Singh telah lupa bahawa dia meminta Anwar bertaubat. Dan sehingga kini Anwar masih tidak mempunyai bertaubat kerana dia telah tidak menyertai PAS. Tetapi, mengapa Karpal masih menerima Anwar sebagai Perdana Menteri pada masa depan?

Itulah sebabnya PAS tidak keberatan menerima Taib Mat kerana beliau hanya seorang amatur dari segi skandal untuk dibandingkan dengan Perdana Menteri PR masa depan. Selain itu, PAS boleh 'membersihkan' sesiapa sahaja yang memasuki parti, walaupun Mustafa Ali.

Sekali dalam PAS, mereka boleh melakukan apa sahaja yang mereka mahu dan ia masih akan bersih ... selagi ia tidak menyinggung perasaan DAP. Jika itu berlaku, mereka pasti akan bertukar buruk dan ditendang keluar seperti Hasan Ali.

Dalam sudut, kita melihat tindakan Karpal dan Anwar mengkritik Taib Mat seperti mereka membuat menyeronokkan PAS. Pada masa yang sama, tindakan PAS dalam menerima Taib Mat seolah-olah serangan terhadap Anwar.

PAS, PKR, DAP, Anwar, Karpal dan Mat Taib tidak harus mempersoalkan satu sama lain dan mereka perlu menerima hakikat bahawa mereka adalah satu entiti. Mana-mana kesilapan boleh menjejaskan keseluruhan gabungan.

PAS ADALAH PARTI ANGKUT SAMPAH !!!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...