Sabtu, 26 Januari 2013

USTAS NUAR TAK LALU MAKAN DI PENGGERANG

Ustas sedang tengok amoi menyanyi di pentas....
Laaa...kenapa pulak macam tak lalu aje nak makan Pak Nuar ni? Hidangan kat Pengerang malam tadi bukan main hebat lagi. Nasi beryani, sate dan macam-macam lagi. Datang duduk aje kat meja, terus hidangan datang.

Nak tahu kenapa? Program Pakatan kat Pengerang malam tadi yang diumpan dengan makanan yang sedap-sedap serta amoi seksi yang menyanyi, tak dapat sambutan. Nuar tak lalu makan, tapi mata pak lebai PAS yang hadir, terbeliak!
  
  
Kalau ikut standard, Nuar tu orang nombor 1. Kesian, walaupun punya hebat kononnya orang Pengerang dikatakan menentang rancangan RAPID, tapi yang hadir cuma lebih kurang 700 orang sahaja. 90 meja yang disediakan dengan setiap meja untuk 8 orang, banyak yang kosong, tak penuh! 

Dari pemerhatian aku, rasanya 70 % darinya adalah Cina dan kebanyakan Melayu yang hadir, bila aku tanya rupanya datang dari Felda yang berdekatan. Melayu Pengerang tak datang!!! ...mereka dah kaya hasil pampasan tanah yang diambil oleh kerajaan.

Teruskan baca dan KLIK DISINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...