Translate

14/01/2013

DEKLARASI SETAN DAN BUKTI UNTUK MERAMPAS KUASA


Tuntutan HRP boleh dikira berikut:

Per-1: Tuntutan Bersih

Apa lagi mereka nak? Seperti dikatakan oleh seorang pengirim email, setakat ini kebanyakkan tuntutan 8 itu dah dilayani:

“The Government respects the right to peaceful assembly. We ask protestors to rally peacefully and respect the rule of law by ensuring that they do not breach the Peaceful Assembly Act. 

“The Elections Commission has gone to extraordinary lengths to ensure that the General Election will be free and fair: indelible ink will be used for the first time to prevent voter fraud; Malaysians living overseas will now be able to cast a postal vote; the campaign period will be extended to a minimum of 10 days; and the Elections Commission is constantly scrutinising the electoral roll to ensure it is as accurate as possible. Malaysia’s electoral system is stronger than ever.” 

Ke-2: Tuntutan Anak terhadap FELDA

Semua merepek dan tak realistik. Akhirnya mereka buat fitnah dan tuduhan bohong.

Semua permohonan di mahkamah sudah kalah. Malah Mazlan Aliman sudah disaman kerana buat tuduhan tak berasas. Banyak lagi perkara boleh samannya ...

PAS pandai komen saja. tengok Ladang rakyat di kelantan ... apa hasilnya?

Ke-3: Sabah dan Sarwak setaraf dengan Semenanjung

Sabah dan Sarawak tuntut status macam otonomi. Tentu tak sama taraf. Nak pembangunan macam Kuala Lumpur, tentu tak boleh bina Menara KLCC di Kota Belud Kg Musli Oli atau di Beauford kawasan Lajim atau papar yang diingini Yahya Pelampong.

Pemikiran yang tak viable.

Sabah dan Sarawak perlu bina asas ekonomi dari sumber yang ada dahulu dan bina market pull factor. Jangan mimpi pelaburan untuk industeri lain dari industeri asas sumber boleh datang.

Sumber manusia Sabah dan Sarawak pun kualiti rendah. Pelajar Sabah dan Sarwak dalam sekolah asrama penuh di Semenanung kebanykkan corot.

Isu terbaru Carbotage ... kapal Mercx tak akan pergi ke Sabah dan Sarawak walaupun kerajaan paksa. Mereka akan terus ke Tg Pelepas saja. Dari situ baru barang dihantar ke Sabah dan Sarawak. Itu adalah cara perkapalan dunia untuk kos dan efisiensi. Berhenti terus ke Sabah tak efisyen.

Sabah Sarawak usah asyik salahkan orang lain tapi perbetulkan diri sendiri

Usah main propagnda Jeffrey Kitingan berhubung Perkara 20 atau 18. Ia tak ada asas undang-undang, perjanjian dan lain-lain dokumentasi. Ianya hanya perkara yang dibawa ke meja rundingan untuk tubuh Malaysia.

Kalau BN dikatakan tak cukup bagus, Pakatan, parti Semenanjung lagi tak tahu tadbir dan majukan Sabah dan Sarawak. Apa terernya Anwar Ibrahim sebagai Menteri dan TPM? Tak tahu apa!!!!

Selanjutnya sila baca dan KLIK DISINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...