Translate

29/09/2012

KHALID IBRAHIM BUAH HATI ANUAR IBRAHIM ???

PENULIS difahamkan, banyak pihak sekarang ini sedang berusaha memasti, menyiasat dan menentusahkan status bas digunakan Anwar Ibrahim yang katanya adalah hasil dari penyelewengan dalam perolehan 50 buah lori kompaktor sampah oleh kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.

Maklumat lanjut boleh dirujuk disini.

Sudah tentu tidak berapa lagi kita akan dapat banyak maklumat mengenai pemilik sebenar bas itu dan kaitannya dengan syarikat yang membekal lori sampah outdated yang dibeli kerajaan Pakatan Rakyat Selangor secaradirect nego dari China.

Bersabarlah sementara menunggu semua maklumat itu keluar, tapi sementara itu penulis tidak pula nampak apa salahnya jika kita membincangkan isu ini dari sudut penipuan yang telah dilakukan oleh Khalid Ibrahim apabila memberikan kenyataan bahawa lori itu disewa, bukan dibeli dengan duit kerajaan negeri.

Penulis nak jelaskan, tidak ada mana kerajaan atau manusia yang tak lepas dari buat silap, ini perlu diakui sebab nature kita sebagai manusia tidak pernah lari dari melakukan kesilapan.  Manusia unggul dalam negara seperti Tun Mahathir pun pernah tersilap pilih Anwar jadi Timbalan walaupun dia lebih gemar hentam jantan dari perempuan – dari belakang.

Itu jelas.

Tapi dalam kes Khalid, penulis tak rasa ini kesilapan yang biasa, kebetulan pun bukan. Tak masuk akal kebetulan lori sampah dan bas itu dibuat oleh syarikat pengeluar yang sama di China sana, begitu juga dengan treler yang terpampang muka Anwar tu.

Ini mesti ada kaitan, apatah lagi kehadiran treler, bas dan lori sampah itu hampir serentak. Tak lama lepas lori sampah sampai, bas dan treler dengan muka Anwar pun muncul.

Apatah lagi seperti disebutkan di atas, syarikat pengeluarnya sama.

Itu saja menunjukkan, ada unsur penipuan dan pembohongan disini.  Sama ada Khalid cukup bodoh untuk fikir rakyat tidak akan periksa status bas dan treler itu ataupun Khalid memang sengaja nak sabotaj PKR kerana tahu masa dia untuk jadi Menteri Besar semakin hampir, berakhir.

Mana-mana pun, tak sepatutnya Khalid tipu rakyat. Selain penipuan tentang penyewaan dan sebagainya yang disebut itu, penulis rasa Khalid juga menipu tentang status bas, treler dan lori sampah.

Penulis kuat mengatakan pembelian ketiga-tiga jenis kenderaan tersebut dibeli secara pakej.  Maksudnya beli kompaktor, selit sekali bas mewah 2 tingkat dan treler – maksudnya bayar pun pakej jugaklah, pakai duit rakyat.

Memang takde bukti lagi sekarang, tapi itu bukan masalah selepas siasatan dijalankan.

Khalid elok letak jawatanlah sebab selamba beruk menipu rakyat.  Angkuh benar Khalid nampaknya bila fikir dia boleh terlepas dengan mudah setelah menipu rakyat dan wang mereka berhubung pembelian bas dan treler untuk Anwar itu.  Betullah kata orang, puak ini sebiji macam beruk dapat cincin, tak hengat-hengat bila berkuasa.

Untunglah ahli PKR, duit Selangor sudah jadi macam mak bapak dia punya.  Betullah kata orang, Anwar memang ada tinggal harta pusak di Selangor nun, sebab itu duit kerajaan negeri tersebut dibelanjakan macam mak bapak dia yang punya.

Sumber:pilihananda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...