Translate

13/02/2012

MALU BESAR PAS TAHUN 2012

Image Detail

TANDA-TANDA KEHANCURAN PAS MENJELANG PRU13 - KEPIAH PAS SELANGOR SUDAH DITUKAR DENGAN TOPI!...


Walaupun penulis agak sibuk dengan tugasan, namun penulis juga sentiasa bersiap sedia dan tdk pernah ketinggalan mengikuti perkembangan politik semasa tanah air.Bagi penulis tiada kompromi berkaitan dengan islam, bangsa dan negara jika ianya dikianati, tidak kira angkara siapa dan dari parti mana.


Siapa tidak kenal Hassan Ali orang2 pas di Selangor sdh tentulah lebih kenal, tetapi Hassan Ali tidaklah sehebat orang pas kenal Nik Aziz, orang PKR kenal Anwar Ibrahim dan orang2 DAP kenal Karpal Singh.


Nik Aziz mashyur bukan kerana pas berjaya membina beratus2 masjid, bukan juga kerana pas berjaya mengurangkan kadar maksiat dan jenayah di Kelantan sebaliknya Nik Aziz lebih dijulang oleh pengikutnya kerana kelantangan suaranya menghentam sesama islam dalam umno, melalui doa pecah perutnya keatas pemimpin2 kerajaan dibawah pimpinan DS Najib dan terbaru pembohongannya yang menyatakan bahawa Hassan Ali telah menarik balik kenyataannya.


Anwar juga mashyur bukan kerana berjaya menarik ramai pelabur luar melabur di negara ini semasa berjawatan TPM, bukan juga kerana Anwar berjaya mengukuhkan ekonomi rakyat di zaman Tun Mahadhir menjadi PM sebaliknya Anwar lebih diangkat dan dijulang oleh pengikutnya kerana terlibat dengan pertuduhan liwat, sex cina doll.


Manakala kebelakangan ini orang lebih kenal Hassan Ali kerana langkah dan melalui kenyataan nya mempertahankan agama, bangsa dan intitusi raja di negara ini. Seperti kita sedia maklum ketika diawal umat islam yang lepas kita semua di kejutkan isu DUMC dimana cubaan memurtad orang melayu dan berbuka puasa di gereja. Isu terbaru pula kerana Hassan Ali menegur perjuangan Pas yang sudah jauh menyeleweng dari islam sebenar.


Apa pun penulis ucap tahniah kpd Khalid Ibrahim kerana berjaya melantik dirinya memegang fortfolio agama di Selangor juga kpd Dr Ahmad Yunus kerana mengganti tempat Hassan Ali walaupun tidak dari parti pas, juga tahniah kepada Dr Abdul Rani kerana sanggup berkorban memberi jawatan dan kouta kpd PKR. Jelas kpd kita langkah diakukan sesuai dengan perubahan pd dasar pas dari islam kepada kebajikan dimana berkebajikan jawatan kepada PR.


Pada hari ini pas sdh berkebajikan isu agama, kopiah pas sudah ditukar kpd topi di Selangor. Fortfolio agama tidak penting lagi kpd pas, mereka hanya lebih suka kpd fortfolio fitnah memfitnah dan buruk memburuk sesama islam di kedai2 kopi, fb, twiter dan tdk kira dimana2 janji Umno jatuh tersungkur digantikan dengan DAP yang menjadi tunggak kekuatan dalam PR. Pas sanggup ikut dan berkorban apa sahaja dgn DAP asalkan dapat menubuh negara berkebajikan yang mereka sama2 idam kononnya.

Renong sejenak...


"Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri." - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.


Kita dengar Khalid Ibrahim baca khutbah nanti...Nik Aziz berkata ia tidak mahu mancampori urusan islam di Selangor tapi urusan Haji Hadi jumpa Tun Pak Lah berkaitan UG cepat2 pula Nik Aziz jawab katanya Hj Hadi nak dakwah Tun Pak Lah hehe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...