Translate

02/02/2012

GEMPAR : PAS BUKTIKAN PARTI CELIK BUDAYA SETELAH BAGI ANGPOW PADA PENIAGA BABI DI PASAR...BODOH??


Bagi angpow pada peniaga daging babi dikatakan "parti celik budaya". Awatlah bangang sangat pemimpin PAS ni..punyalah nak ambil hati kaum cina untuk mengundi mereka sehingga sanggup menjatuhkan maruah mereka sebagai orang Islam dengan melakukan pekara yang bodoh..


Masa hari Raya hari tu ada tak yb yb DAP atau PKR menyibukkan diri mereka masuk pasar dan tempat perniagaan orang Melayu bagi duit raya?? EP tak dengar pun pulak cerita tu..habis tu apasal yang yb yb PAS kalut nak dapat pujuan dan peniktirafan orang cina??

Bila orang cakap PAS parti tunggangan DAP marah..tapi segala perbuatan dan keputusan yang dibuat oleh PAS semuanya menunjukkan kearah itu..Apa saja perkara yang hendak dibuat oleh PAS perlu mendapat restu DAP walaupun ianya untuk orang Islam sendiri....

Cuba baca petikan dari Malaysiakini...

Beberapa gambar merakamkan pemimpin PAS termasuk di kalangan akar umbi 'celik budaya' khususnya yang membabitkan masyarakat Cina. Antaranya, memaparkan gambar seorang pemimpin akar umbi PAS dari Mersing, Johor memberi angpau kepada penjual daging babi telah mendapat sambutan hangat. 

Turut mendapat pujian adalah gambar exco kerajaan negeri Selangor Iskandar Abdul Samad mengagihkan angpau di hadapan sebuah gerai menjual daging babi dan tarian "singa hijau" yang diadakan sempena rumah terbuka Tahun Baru Cina anjuran PAS Perlis.


Posted by Kedah Times

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...