Translate

09/12/2011

SEHARI BERSAMA M ENYELAMI JIWA FAKIR MISKIN, ANAK YATIM

Manir 08/12/2011 - Majlis Kesyukuran 'Sehari bersama menyelami Fakir Miskin, Anak Yatim, Ibu Tunggal dan Saudara Baru (Muaallaf) telah diadakan di Lot 8827, Kg. Jeram Manir, Kuala Terengganu.  Majlis telah dianjurkan dan telah dirasmikan oleh Ustaz Baba dan dibantu oleh Puan Faziahti Muda dan Azmah Muda.


Majlis telah diadakan dengan penuh mesra dan kasih sayang diantara mereka-mereka yang hadir. Turut memeriahkan majlis beberapa aturcara telah diatur seperti persembahan Kumpulan Rodat Seri Terengganu dari Kg. Surau Panjang, Kumpulan Nasyid Mawardah dari Batu Buruk, Kumpulan Qasidah Ahli Hidayah dari Lorong Haji De, Batu Buruk, Terengganu. Selain daripada cabutan bertuah dan sukaneka meniup belon dan mengumpul gula-gula (untuk anak-anak).



Dalam ucapan ringkas yang disampaikan oleh Ustaz Baba, menyeru kepada yang berkemampuan agar sama-sama menyelami serta merasai apa yang diharungi oleh mereka-mereka yang diraikan didalam majlis yang ringkas tapi penuh bermakna. Seramai lebih kurang 300 orang hadir dimajlis yang julong-julong kali diadakan dan diharap majlis seumpama ini dapat diadakan pada tahun-tahun mendatang. Insyallah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...