Translate

25/11/2011

WALI SELIPAR MEMANG KURANG AJAR !! GELAR BN HANTU & SYAITAN

Wali selipar kesayangan khawarij PAS berkata kerajaan negeri Kelantan akan membubarkan DUN serentak dengan kerajaan Pusat.

Ini amat berbeza sekali dengan pendirian yang diambil oleh kerajaan negeri Selangor dan regim DAP Pulau Pinang.Dua kerajaan negeri pakatan ini berpendapat mereka masih dalam tempoh edah dan tidak perlu membubarkan DUN.

Nik Aziz sebelum ini mengelar umat Islam yang berbeza politik sebagai murtad dan kafir. Sekarang beliau sudah gelarkan mereka sebagai hantu dan syaitan.Menteri Besaq ini menegaskan beliau akan tetap bertanding dalam PRU13 nanti kerana cita cita murni beliau ingin membawa gelaran ini hingga ke lubang kubur.

Ketakutan akan kehilangan kuasa dan tahta menyebabkan beliau tidak sanggup mengadakan pilihanraya berasingan daripada kerajaan pusat.Memandangkan momentum sokongan terhadap BN di Kelantan sudah meninggkat dengan mendadak sekali.
KOTA BHARU 23 Nov. - Kerajaan Pas Kelantan tidak bersetuju dengan keputusan kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor yang mahu membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) secara berasingan jika kerajaan Pusat membubarkan Parlimen sebelum Jun tahun hadapan. 
Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, tindakan sebegitu akan mengundang padah kerana ia membolehkan pihak lawan yang disifatkannya sebagai 'syaitan dan iblis' menumpukan seluruh kekuatan mereka merampas kerajaan negeri. 
Justeru, beliau berkata, adalah lebih wajar bagi semua negeri yang dikuasai pembangkang untuk membubarkan DUN serentak dengan masa kerajaan Pusat membubarkan Parlimen. 
"Daripada pengalaman saya, lebih baik bubar sekali (serentak). Sebabnya kalau kita bubar sendirian segala iblis, segala syaitan akan datang ke sini semuanya, tidak berdaya kita hendak melawan, lebih baik sekali," katanya.
Nik Abdul Aziz berkata demikian selepas Majlis Perasmian Serentak Publisiti Rancangan Tempatan (RT) Jajahan Jeli, Kuala Krai, Machang, Pasir Puteh dan Tanah Merah di sini, hari ini. 
Beliau diminta mengulas keputusan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bahawa kerajaan negeri itu hanya akan membubarkan DUN selepas enam bulan dari tarikh pembubaran Parlimen, jika ia dibubar sebelum bulan Jun, bagi memastikan Bajet Selangor 2012 dapat dilaksanakan pada tahun hadapan.-utusan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...