Translate

03/04/2011

PEMBANGUNAN BANDAR MARANG TENAT !!


Berbagai usaha dijalankan oleh pihak berkuasa tempatan terutamanya Pegawai Penyelaras Pembangunan DUN Rhu Rendang, Marang untuk menyerlahkan kehidupan masyarakat di Bandar Marang, Terengganu.  Tetapi apa yang berlaku, deretan kedai yang sedang dibina bagaikan "HIDUP SEGAN MATI TAK MAU".  Sejak tahun 2008 sehingga ke hari ini, deretan kedai tersebut masih lagi dalam pembinaan.

Beberapa orang penduduk tempatan ditemui, menyatakan rasa kesal dan tidak puas hati ke atas kontraktor yang terlibat melengah-lengahkan pembinaan tersebut.  Pihak berkuasa tempatan sepatutnya mengambil tindakan yang lebih tegas ke atas kontraktor tersebut, dimana jangkamasa pembinaan telahpun tamat dan diagihkan kepada kontaktor yang benar-benar bertganggungjawab dan berkemampuan untuk melaksanakannya.

Keindahan Bandar Marang telah dicemari dengan pembinaan deretan rumah kedai yang sungguh menyakitkan mata para pelancung serta penduduk setempat yang melalui dikawasan tersebut.  Berlebih-lebih lagi pembinaan kedai tersebut adalah berhadapan dengan Pejabat Majlis Daerah Marang, Masjid Besar Marang, Pasar Marang dan juga Pejabat Pegawai Penyelaras Pembangunan DUN Rhu Rendang.   Fikir-fikirkan lah.




Penduduk Marang begitu dahagakan pasarana yang indah serta ketinggalan dari segala sudut kemudahan jika dibandingkan dengan Pekan Bukit Payong dan Wakaf Tapai.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...