Jumaat, 28 Januari 2011

Apabila CNN nafi Anwar bayar…


tedturner-billgate-soros-davidrockerfellar
AIDCThinker
Apabila anda taip di yahoo! Answers, ‘Who owns Cable News Network or CNN?’, jawabnya, ‘George Sorosand his left wing servants‘. Klik di sini. Bunyinya macam lucu kerana semua orang tahu CNN adalah kepunyaan Ted Turner, tokoh korporat Yahudi. Klik di sini
Sama ada Ted Turner atau Soros, kedua-dua konglomerat Yahudi. Kedua-dua bernaung di bawah payung keluarga besar Yahudi Rothschild. Fakta ini pun sudah diketahui umum.
Anwar Ibrahim juga mempunyai kaitan yang sangat rapat dengan keluarga Yahudi Rothschild ini. Baca di sini

Laporan Bloomberg sebut; “CNN founder Ted Turner says he was inspired to give away much of his fortune after reading about billionaire investor George Soros’s philanthropic work in Eastern Europe…He also supports groups focused on environmental causes including endangered species, and co-chairs the Nuclear Threat Initiative wit Sam Nunn, the former Democratic Senator from Georgia”. Klik di sini
Fakta ini makin menarik kerana Sam Nunn memang dikenali merupakan salah seorang penyokong kuat Anwar sejak dari tahun 1998. Anwar pernah bayar APPC untuk bawa Sam Nunn datang ke Malaysia dalam Program Pasifik Dialog pada tahun 1998. Paul Wolfowitz juga turut mengaku, beliau hadir program Pasifik Dailog pada tahun 1996 dan berkempen bersama-sama Sam Nunn dan William Cohen membebaskan Anwar ketika Anwar dipenjarakan di Malaysia ketika itu. Klik di sini
Dalam kenyataan Ted Turner di Bloomberg itu, beliau mengaku akan berbaik dengan pesaing medianya,Rupert Murdock, seorang lagi konglomerat Yahudi yang memiliki rangkaian media News Corp.
alwaleed_murdock
Lebih menarik lagi godfather hartawan Arab Saudi, Putera Alwaleed Talal yang menjadi perantara CIA menaja IIIT (The International Institute of Islamic Thought) dan Center for Muslim and Christian UnderStanding (CMCU), Universiti Georgetown(tempat Anwar direkrut sebagai pensyarah pelawat) juga bergabung dengan Rupert Murdock dalam menguasai media antarabangsa. Klik di sini
Esposito-AlWaleed1
Barisan hadapan dari kiri, John Esposito (Pengarah CMCU), John J. DeGioia
(Presiden Universiti Georgetown), Putera Alwaleed Talal, Muna Abu
Sulaiman (Setiausaha Umum & Pengarah Eksekutif Alwaleed Talal
Foundation) dan Alexa Poletto (Georgetown).
AlWaleedFoundation1
Prince Alwaleed Bin Talal Foundation : Pemain di belakang tabir adalah IIIT, Dr Jamal
Barzinji (Pengasas IIIT/duduk paling kiri), Muna Abu Sulaiman (anak Dr Abu Hamid Sulaiman/duduk tengah),
Dr. Anas al-Shaikh-Ali (IIIT United Kingdom/berdiri no 3 dari kanan),
Omer Totonji (anak Dr Ahmad Totonji pengasas IIIT/berdiri no 5 dari kanan).
Di universiti Georgetown, Prince Alwaleed Talal Foundation menubuhkan CMCU
(Center for Christian and Muslim Understanding).
Wakil CMCU adalah John Esposito (duduk no 2 dari kanan), John Voll (berdiri no 3 dari kiri)
dan Alexa Poletto (duduk no 3 dari kiri). CMCU adalah tempat Anwar menjadi pensyarah pelawat.

Nampak pelik dan tidak masuk akal, bagaimana seorang hartawan Arab Saudi boleh bergabung dengan konglomerat Yahudi, tetapi itulah hakikatnya. Sebelum ini ‘bergabung secara sembunyi-sembunyi’ sekarang sudah sampai masanya bergabung secara terbuka. Klik di sini
Tetapi lebih mengejutkan apabila Putera Alwaleed Talal turut disebut-sebut berkongsi saham dengan AOL Time Warner yang memiliki CNN. Bukan pelik, kerana kalau sudah bergabung dengan Rupert Murdock, apa peliknya bergabung pula dengan Ted Turner untuk melahirkan tokoh seperti Fareed Zakaria dan ‘versi Islam’ Al Jazeera. Klik di sini
Kali ini saya tidak terkejut lagi, jika Putera Alwaleed Talal juga turut bergabung dengan George Soros kerana kedua-dua hartawan itu menaungi orang yang sama iaitu seorang ‘putera’ dari Malaysia bernama Anwar Ibrahim.Klik di sini dan di sini dan di sini
Tetapi cerita CNN dikuasai Soros bukan sekadar gosip. Ted Turner mengaku beliau sibuk dan tidak terlalu fokus kepada rangkaian medianya. Mahu lihat di mana Soros selalu muncul di media? Jawabnya CNN. Kenapa? Kerana Soros kerap muncul di CNN, maka pelbagai persoalan mula timbul.
AIMorg melaporkan “billionaire George Soros paid for research that went into a CNN program designed to further his agenda of ending incarceration for dangerous criminals. The just-released AIM Report says that the CNN program, “Reasonable Doubt: Can Crime Labs be Trusted?,” was written in part by a journalist who had received $45,000 from the Soros-funded Open Society Institute (OSI)“. Klik di sini
Ted Turner-Rupert Murdoch-Soros-Prince Alwaleed
CIA TAJA KUMPULAN ISLAM
Laporan AIM paling tepat kerana AIM juga disponsor oleh Soros.
Sekali lagi pertanyaan dibuat kepada Yahoo! Answers, “How many Liberal media outlets does George Soros own?” Jawabnya, terlalu banyak, Soros melalui OSI menumpukan khusus kepada projek media, terutamanya membayar wartawan utama..OSI gave $60,000 to the Independent Media Institute , whose executive director, Don Hazen, is a former publisher of Mother Jones.OSI gave a $75,000 grant to the Center for Investigative Reporting. The group’s board of advisers includes prominent journalists.OSI gave $246,528 to the Center for Public Integrity, headed by former CBS News producer Charles Lewis, “to support the continuing expansion of the International Consortium of Investigative Journalists.OSI’s “Network Media Program” gave $22,157 to Investigative Reporters & Editors. Soros Foundations have provided $160,000 to MediaChannel.org, a so-called “media issues supersite, featuring criticism, breaking news, and investigative reporting from hundreds of organizations worldwide.” The executive editor is Danny Schecter, a former news program producer and investigative reporter at CNN and ABC. It was created by Globalvision News Network, whose board includes ”Senior executives from the world’s leading media firms.”Klik di sini
Sebab itu, Jesse Kornbluth wartawan dari the Huffington Post mencadangkan Soros terus membeli CNN. Tidak perlu lagi sekadar membayar wartawan utama dalam CNN atau “Coffee Party”seperti yang dibuat sekarang. Klik di sini dan di sini
Bahkan Malaysiakini di Malaysia, media portal yang sering membela Anwar Ibrahim turut mendapat sponsor Soros.
Majalah Far Eastern Economic Review keluaran Februari 2001 melaporkan pertubuhan amal Open Society Institute (OSI) milik spekulator matawang Amerika Syarikat George Soros turut membiayai organisasi-organisasi media di Asia termasuk Malaysiakini. Bekas Editor Berita Malaysiakini, Chon Yen Long, kemudiannya mendakwa bahawa Malaysiakini menerima wang sejumlah RM 188,000 daripada Media Development Loan Fund (MDLF) yang dikaitkan dengan OSI milik Soros. OSI merupakan sebuah badan amal yang memberikan dana kepada organisasi-organisasi yang mempromosi idea-idea demokrasi liberal dan pasaran bebas. Ketua Pegawai Eksekutif Malaysiakini, Pramesh Chandran, kemudiannya menafikan bahawa media tersebut mempunyai kaitan secara langsung atau tidak langsung dengan Soros. Beliau walau bagaimanapun mengakui bahawa organisasi tersebut merupakan salah satu daripada 20 organisasi yang menerima dana daripada Centre for Advanced Media, Prague (C@MP) yang merupakan sebahagian daripada MDLF yang dikaitkan dengan Soros“. Klik di sini
Maka tidak hairan jika Malaysiakini muncul sebagai juara pembela Anwar, apabila Anwar didakwa ‘membayar CNN’ untuk muncul di CNN baru-baru ini.
Mkini-CNN
Malaysiakini-Anwar
Foto ini sudah menjawab Malaysiakini ditubuhkan untuk tujuan apa.
Dari kiri, Nathaniel Tan, pegawai khas Anwar Ibrahim yang pernah ditahan polis di Philio Damansara, Petaling Jaya (pejabat PKR). Ketika ditahan 2007, Nat adalah Setiausaha Foundation For The Future,
sebuah yayasan Amerika Syarikat yang dipengerusikan oleh Anwar.
Ditengah, Stevan Gan, Ketua Pengarang Malaysiakini dan di kanan adalah Zunar, bekas Ketua Pengarang Suara Keadilan, organ utama PKR.
Lapor Malaysiakini, “CNN menafikan sekeras-kerasnya dakwaan yang kononnya Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim membuat bayaran agar beliau diwawancara oleh stesen televisyen berita antarabangsa itu, awal bulan ini” Klik di sini
Lapornya lagi; “Berita CNN menerima bayaran daripada seseorang supaya Anwar muncul di ‘Connect the World’ adalah palsu dan direka-reka,” kata seorang jurucakap CNN yang berpangkalan di Hong Kong di mana ibu pejabat Asia stesen itu beroperasi”.
Malaysiakini mendakwa mereka terdiri wartawan profesional, tetapi kenapa nama jurucakap CNN tidak dinyatakan secara spesifik? Malaysiakini pun jadi portal propanganda apabila terdesak bela Anwar ? Siapa jurucakap CNN itu ?
Malaysiakini hanya melapor “seorang jurucakap CNN yang berpangkalan di Hong Kong” tetapi siapa ? Hong Kong? Ayat ini pun selalu disebut oleh Anwar ketika mahu ‘membeli calon-calon BN, 16 September’, kata Anwar, “Kalau mahu berunding dengan saya, sila ke Hong Kong, Singapura atau Dubai”. Memang Anwar selalu ke Hong Kong. Pengkalan Soros di Asia juga di Hong Kong.
Tetapi Anwar diinterbiu di CNN New York, kenapa pula ’orang yang tidak bernama’ yang mengaku dari CNN Hong Kong pula menjawab? Kenapa Fareed Zakaria sendiri tidak menjawab bagi pihak CNN ?
Kalau kita meneliti satu persatu jadual ‘Anwar’s Apology Tour’ ke Amerika Syarikat baru-baru ini, kita akan rungkai beberapa persoalan.
Pada 22 Jun , Anwar bertemu dengan Bret Stephens, seorang Yahudi yang berpengaruh di Wall Steet Journal. Stephens merupakan Timbalan Editorial Wall Steet Journal untuk edisi Eropah dan Asian. Stephens turut mempunyai pengaruh di The Jerusalem Post, akhbar terkemuka di Israel kerana beliau pernah menjadi Ketua Pengarang akhbar Israel itu dari tahun 2002-2004.
Pada jam 3 petang, Anwar berkunjung pula ke pejabat CNN di bangunan Time Warner di 58th Street.Beliau menemui sahabat karibnya bernama Fareed Zakaria. Anwar dan Farid merupakan anggota CFR (Council on Foreign Relations), sebuah badan pemutus dasar luar Amerika Syarikat yang menyokong Israel.
Fareed adalah Pengarang Newsweek’s International dan host kepada CNN yang merupakan seorang muslim pro-Israel. Beliau telah mengahwini wanita Yahudi, bernama Paula Throckmorton Zakaria.
Bermakna ketika Anwar diwawancara oleh CNN baru-baru ini, Anwar berada di studio CNN, Time Warner Building di New York. Anda boleh cari sendiri di google kaitan di antara Fareed Zakaria dengan Soros. Tentu dapatan anda daripada carian anda sendiri akan lebih menyakinkan.
Bacaan lanjut jadual ‘Anwar’s Apology Tour’ klik di sini
Tetapi apa yang ingin dinyatakan di sini, berdasarkan jadual ‘Anwar’s Apology Tour’ yang tercicir itu, Anwar bukan sekadar merancang menemui dan diinterbiu CNN tetapi juga turut menyusun jadual menemui media Bloomberg dan Fox News serta pengamal media terkenal Charlie Rose dan Chuck Allers.
Anwar Visit US 1
Bermakna pihak Anwar yang bersungguh mahu berjumpa dengan media dan pengamal media tersebut dan bukan sebaliknya.
Tetapi yang berjaya Anwar tembusi hanyalah CNN. Sebab itu Joshua Treviño wartawan dari The New Ledger dalam artikelnya bertajuk “CNN, bad journalism, and Anwar’s apology tour”[klik di sini] mempersoalkan etika kewartawanan CNN yang bertanyakan soalan-soalan mudah (bertujuan mempromosi imej Anwar) serta melindungi persoalan sebenar, ‘anti-semitik’ yang telah dituduh kepada Anwar ketika ini.
“Inilah yang terjadi di kalangan media utama. Sesiapa sahaja yang telah dibayar oleh Anwar untuk menaikkan imejnya di Amerika Syarikat yang pastinya mempunyai hubungan rapat di kalangan pengamal media, khususnya di CNN”. Klik di sini

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...