Selasa, 23 November 2010

BUNGA BISMILLAH




1.         TELAH BERSABDA RASULULLAH(S.A.W.): ADALAH JIBRIL APABILA IA DATANG KEPADA KU PERTAMA-TAMA YANG DIBERIKANNYA KEPADA KU IALAH ‘BISMILLAHIR RAH MANIR RAHIM’”

2.     BARANGSIAPA YANG INGIN DIPELIHARAI DARI SIKSA NERAKA ZABANIYAH YANG 19, MAKA HENDAKLAH IA MENGUCAPKAN ‘BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM’ KERANA ALLAH (SWT) MENJADIKAN TIAP-TIAP HURUF BISMILLAH ITU SEBAGAI PERISAI.

3.     BARANGSIAPA YANG SENTIASA MEMBACA BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM  DITULISKAN BAGINYA TIAP-TIAP HURUF 4,000 KEBAJIKAN, DIHAPUSKAN DARINYA 4,000 KEBURUKAN DAN DIA DIANGKATKAN   MEMPUNYAI  SEBANYAK 4,000 DARJAT (KELEBIHAN).

4.     JIKA SESEORANG ITU MEMBACA BISMILLAHIRRAH MANIR RAHIM SEBANYAK 41 KALI PADA TELINGA ORANG YANG PENGSAN, MAKA  INSYA ALLAH  DENGAN IZIN DAN KEHENDAK ALLAH (swt) DIA AKAN SEGERA BANGUN.

5.     BARANGSIAPA YANG MEMBACA BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM SEBANYAK 21 KALI KETIKA HENDAK TIDUR, MAKA AMANLAH IA PADA MALAM ITU DARI GANGGUAN SYAITAN YANG TERKUTUK DAN DARI KEJAHATAN MANUSIA DAN JINN, SELAMAT DARI KECURIAN, KEBAKARAN, PENYAKIT, MAUT YANG MENDADAK DAN TERTOLAK DARI  KEBURUKAN DAN  BENCANA.

6.     BARANGSIAPA MENGUCAPKAN BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM DAN ‘HAUQALA’, NESCAYA ALLAH(swt) AKAN MEMBUKAKAN 70 PINTU UNTUK MELEPASKANNYA DARI BERMACAM-MACAM BALA, KESUSAHAN, DUKACITA DAN KEBINGUNGAN.

7.     JIKA DIBACA SEBANYAK 786 KALI PADA SEGELAS BERISI AIR DIMALAM HARI, KEMUDIAN PADA PAGI HARINYA KETIKA MATAHARI SEDANG TERBIT, AIR TERSEBUT DIMINUMKAN PADA ANAK ANDA, INSYA ALLAH, MINDA (OTAK) ANAK ITU AKAN MENJADI CERGAS.

8.     JIKA DIBACA SEBANYAK 50 KALI KETIKA HENDAK MENEMUI ORANG ZALIM YANG MENGANCAM, MAKA DENGAN IZIN SERTA PERTOLONGAN ALLAH(SWT) ORANG TERSEBUT AKAN BERSIMPATI YA’ANI BERLEMBUT HATI

9.     APABILA ‘BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM’ DITULIS SEBAYAK 101 KALI DAN DIMASUKKAN KEDALAM BOTOL DAN KEMUDIAN DITANAM DITENGAH-TENGAH TANAMAN MAKA AKAN SELAMAT DARI SERANGAN HAMA, BURUNG / TIKUS DAN LAIN-LAIN.

10.    BARANGSIAPA MEMPERBANYAKKAN SEBUTANNYA UNTUK SESUATU MAKSUD, KHUSUS UNTUK MENDATANGKAN REZEKI, NESCAYA DIBERIKAN REZEKI OLEH ALLAH(SWT) DENGAN MUDAH DAN TIDAK DIDUGA-DUGA DAN DIBERI KURNIA KEHEBATAN DIHATI MANUSIA DAN DISISI ALAM YANG TINGGI DAN ALAM YANG RENDAH.

11.    BARANGSIAPA MEMBACANYA 100 KALI ATAS APA SAJA PENYAKIT, ATAU ORANG YANG KENA SIHIR, SELAMA TUJUH HARI BERTURUT-TURUT ATAU LEBIH, NESCAYA ALLAH(SWT) AKAN HILANGKAN PENYAKIT DAN SIHIR ITU.

12.    BAHAWA SEKELIAN WUJUD POHON AKAN KEMBANG BERCABANG DENGAN BACAAN BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM DAN TIAP-TIAP ALAM BERDIRI DENGAN DIA SECARA RINGKAS ATAU TERPERINCI. MAKA OLEH KERANA ITU, BARANGSIAPA YANG MEMPERBANYAKKAN BACAANNYA ATAU MENYEBUTNYA, ALLAH(swt) AKAN MENGURNIAKAN KEHEBATAN KEPADANYA DISISI ALAM YANG TINGGI DAN RENDAH. DAN BARANGSIAPA YANG MENGAJARKANNYA APA-APA YANG DIPERTARUHKAN DIDALAMNYA DARIPADA SEGALA MACAM RAHSIA NESCAYA IA TIDAK AKAN DIMAKAN API.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...