Translate

27/01/2016

#UMNO KEDAH: Jangan lupa pesan orang tua - menang sabung kampung tergadai


ALOR SETAR - Masing-masing cuba mempertahankan kumpulan sendiri dalam kemelut Umno Kedah sejak minggu lalu.

Kedua-dua pihak mengeluarkan kenyataan dan alasan sendiri untuk mewajarkan tindakan mereka iaitu mengekalkan Datuk Seri Mukhriz Mahathir sebagai Menteri Besar Kedah dan Pengerusi Umno Kedah agar keadaan kembali seperti sedia kala.

Manakala kumpulan atau penyokong Timbalan Pengerusi Umno Kedah, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah pula mempunyai alasan lain agar dibuat perubahan dalam pentadbiran negeri ini termasuk dari segi politik dan parti pemerintah. 

Kehangatan kedua-dua pihak mengeluarkan 'fatwa' dan hujah menampakkan seakan-akan masing-masing terlupa bahawa mereka dari satu kapal yang sama dan melayari ke destinasi yang sama.


Namun pertembungan yang berlaku kelihatan seolah-olah mereka adalah dari parti berbeza dan cuba melakukan usaha bermati-matian demi survival politik masing-masing di Kedah.

Seorang veteran Umno ketika ditemui mengakui masalah ini walaupun nampak kecil tetapi rumit kerana melibatkan pertembungan idea dan matlamat berbeza dalam Umno Kedah. 

Beliau mengakui keadaan itu sudah melampaui batasan pemikiran waras dengan penyebaran pelbagai 'emel layang' dan 'WhatsApp layang' termasuk video tertentu seolah-olah mereka sudah berpatah arang berkerat rotan untuk terus kekal dalam persada politik negeri Jelapang Padi ini. 

Menurutnya, episod yang menyedihkan dalam Umno Kedah berulang lagi dan tidak pernah menjadi iktibar dalam kalangan pemimpinnya sejak 1980-an lagi.

Banyak lagi butirannya KLIK DISINI dan terus membaca.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...