Isnin, 23 September 2013

BETINA BERMATA BATU MELALAK KEMBALI ???

Sudah lama mendiamkan diri.... kini Betina Ambiga Mata Batu kembali semula menyuarakan pendapatnya mengenai mengenai SPR.

Selagi SPR tidak mengambil tindakan keatas suara-suara sumbang ini, selagi itu lah akan kedengaran dengan nada yang menjijikkan serta memuakkan.

"Pengerusi Bersama Bersih Datuk Ambiga Sreenevasan berkata Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bertindak di bawah kuasa Putrajaya, sedangkan badan berkenaan sepatutnya bertindak sebagai sebuah badan bebas.
Ambiga ketika memberi keterangan sebagai saksi terakhir Tribunal Rakyat di Subang Jaya hari ini menegaskan, badan pengendali pilihan raya itu juga mengambil pendirian partisan ketika mengeluarkan kenyataan.
"SPR umpama bertindak atas arahan Putrajaya ... saya ada masalah dengan suruhanjaya yang tidak menerangkan dengan jelas setiap isu yang berlaku.
"Mereka tidak berbuat apa-apa apabila wujud isu berkaitan pilihan raya," kata pemimpin gabungan 84 badan bukan kerajaan itu kepada panel.
Antara isu yang dibangkitkan Ambiga adalah masalah Daftar Pemilih yang tidak selari dengan data Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), dakwat kekal yang tidak kekal, isu pengundi hantu dan sebagainya.
"SPR seharusnya menasihati Putrajaya, bukan menurut arahan kerajaan," kata Ambiga.
"Mereka perlu menjadi badan yang betul-betul bebas memandangkan mereka menguruskan pemilihan antara parti politik yang akan menjadi kerajaan," katanya lagi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...