Translate

15/03/2019

#SUDAH KETERLALUAN: TRAGEDI BERDARAH NEW ZEALAND ADUN DAP KAITKAN KERJASAMA PAS DAN UMNO?

SEORANG ADUN DAP mendakwa pembunuhan beramai-ramai di dua masjid di Christchurch, New Zealand seharusnya menjadi pengajaran kepada Malaysia mengenai perlunya mengekang gejala ekstremisme.

CHEW CHONG SIN dalam kenyataannya turut menyatakan KEBIMBANGAN MENGENAI KERJASAMA UMNO DAN PAS yang didakwa MENIMBULKAN NARATIF BERKISAR MENGENAI ISU KAUM DAN AGAMA.

“Persepakatan Umno dan PAS serta minat mereka terhadap kaum dan agama adalah tidak bertanggungjawab sama sekali.

“Ia tidak memberi manfaat dalam pembinaan Malaysia baru yang boleh diambil kesempatan oleh kumpulan pengganas asing..” katanya dalam satu kenyataan.

Sejak pilihan raya umum lalu, perhatian tertumpu kepada isu mengenai kaum dan agama apabila Umno dan PAS mendakwa Pakatan Harapan (PH) gagal melindungi kepentingan kaum Melayu dan Islam di negara ini

Sementara itu, Chew berkata kerajaan mengusir enam warga Mesir dan seorang rakyat Tunisia yang disyaki ada hubung kait dengan kumpulan militan Islam.

Sambil menggesa pihak polis supaya memperketatkan pengawasan,
ADUN MENGKIBOL itu berkata siasatan mendapati warga asing berkenaan cuba menjadikan Malaysia sebagai lokasi selamat.

“Mereka menyelinap masuk ke negara kita menggunakan pasport palsu, berkahwin dengan penduduk tempatan, (memohon dengan alasan) untuk menyambung pengajian atau menjalankan perniagaan di sini,” katanya.

Rujukan: KLIK DISINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...