Translate

03/02/2016

PAS PERLU BERSEDIA UNTUK MENTADBIR KEDAH JIKA MUKHRIZ TURUN


SHAH ALAM – Penganalisis politik tidak menolak kemungkinan Kedah kembali ke tangan Pas setelah melihat krisis yang sedang melanda Umno di negeri itu.

Namun, menurut Pensyarah Fakulti Sains Sosial dari Universiti Malaysia Sarawak (Unimas), Prof Madya Dr Jeniri Amir, Pas tidak akan dapat memenangi Kedah dengan bersendirian.

“Mungkin kembali seperti dulu, kepada Pas. Tapi Pas sendirian tidak boleh...harus bekerjasama dengan PKR dan juga DAP. Pas tidak boleh menang atas tiket sendiri sahaja,” katanya kepada Sinar Online.


Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas soal parti-parti pembangkang yang mungkin dapat menewaskan BN di Kedah ketika suasana politik Umno-BN di negeri itu sedang meruncing.

Baru-baru ini, 14 daripada 15 Ketua Umno Bahagian Kedah yang diketuai Timbalan Pengerusinya, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah merayu Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya membuat perubahan segera terhadap kepimpinan tertinggi parti negeri dan jawatan Menteri Besar Kedah dan mendakwa telah hilang kepercayaan terhadap kepimpinan Mukhriz.


Menurut Dr Jeniri, Umno-BN hari ini berdepan kehilangan sokongan sekiranya gagal menyelesaikan krisis yang berlaku di Kedah itu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...