Translate

07/10/2015

TAK CUKUP MAKAN LAGI KE? "MAN YAK BOLOH PUNYA OLANG"


KUALA LUMPUR, 7 Oktober:

Bekas Presiden MCA, Tun Dr Ling Liong Sik akan membela dirinya sendiri sekiranya dia disaman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Dalam kenyataan medianya yang dikeluarkan hari ini, Ling berkata, dia akan menerima cabaran Perdana Menteri itu.

“Saya memang sangat terkejut menerima surat daripada peguam Perdana Menteri menuduh saya memfitnah beliau.

“Saya juga sangat terkejut apabila mendapati kandungan surat tersebar kepada semua media. Bukan sekadar itu saja, menurut laporan media, Perdana Menteri sendiri secara umum mengeluarkan kenyataan meminta saya meminta maaf.


“Maka, saya katakan kepada Perdana Menteri, jika anda memilih untuk menyaman saya, saya akan bela diri sendiri. Secara merendah diri, saya terima cabaran kamu. Saya tidak sabar untuk melihat Perdana Menteri berdiri di kandang saksi, tidak diragukan lagi bahawa dia akan berbuat demikian apabila mengatakan reputasinya terjejas,” kata beliau.

Dia turut bertegas tidak akan meminta maaf terhadap apa yang dikatakannya.

“Saya ingin menegaskan sekali lagi bahawa saya mempertahankan apa yang saya sudah katakan. Saya tidak akan meminta maaf.”

Najib mengancam untuk menyaman bekas Presiden MCA itu jika dia tidak menarik balik dan meminta maaf terhadap kenyataan yang dibuat mengenai Perdana Menteri yang didakwa sebagai fitnah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...