Translate

05/04/2014

KENAPA BOLEH BERLAKU LAGI KES PENCOLEKAN DI SEMPORNA ???


Kes pencerobohan di Lahad Datu masih lagi belum sejuk. Sedangkan kawalan keselamatan daripada beberapa agensi terlibat telahpun ditempatkan disana. Kenapa masih boleh berlaku ????

Yang menjadi persoalannya, apabila berlakunya kejadian seumpama ini, barulah nak gerakkan ASET keselamatan yang ada. Apa ceritanya ni ???

LAHAD DATU - Kumpulan penculik yang melarikan dua wanita termasuk seorang pelancong warga China dari sebuah resort di Pulau Singgahmata, Semporna, Rabu lepas, dipercayai turut terbabit dalam insiden penculikan di Pulau Pom-Pom dan Pulau Sipadan.

Ketua Pengarah Esscom Datuk Mohammad Mentek berkata seorang daripada penculik itu dipercayai terbabit dalam kes di Pulau Pom-Pom pada tahun lepas manakala bakinya terlibat dengan kes penculikan di Pulau Sipadan pada tahun 2000.
"Kumpulan penculikan untuk wang tebusan ini dipercayai aktif dan agresif di selatan Filipina," katanya dalam satu kenyataan, di sini hari ini.

Menurut Mohammad pihaknya juga yakin kedua-dua wanita terbabit sudah dibawa ke selatan Filipina dan Esscom sudah mengenal pasti lokasi yang mungkin dijadikan tempat mereka disembunyikan. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...