Translate

06/02/2014

TAHNIAH SPRM TERUSKAN USAHA MEMBENTERAS PENYELEWENGAN DISEL SUBSIDI

Gambar hiasan
PENYELEWENGAN DISEL SUBSIDI JUGA BERLAKU DI PELABUHAN CENDERING, KUALA TERENGGANU !!!!


13 direman bantu siasatan penyelewengan diesel subsidi

KOTA BHARU: Tiga belas orang yang disyaki menggunakan dokumen mengandungi butiran palsu untuk mendapatkan bekalan diesel subsidi di Besut, Terengganu semalam, ditahan reman dua hari mulai hari ini untuk membantu siasatan. 


Suspek yang kesemuanya lelaki berusia antara 25 dan 55 tahun, terdiri daripada enam pemilik bot, empat peraih ikan dan tiga orang tengah, dibawa ke Mahkamah Majistret di sini, oleh pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada jam 8 pagi. 

Perintah reman dikeluarkan oleh Penolong Pendaftar Mahkamah Majistret Norida Mohd Hussain.


Akhbar hari ini melaporkan, SPRM semalam menyerbu beberapa lokasi di perkampungan nelayan Kuala Besut termasuk jeti Kompleks Pendaratan Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) Besut dalam Op Tekong untuk membanteras sindiket penyelewengan diesel subsidi. 

Dalam serbuan kira-kira jam 9 pagi itu, sebanyak 15 orang ditahan kerana dipercayai terlibat dalam memalsukan butiran resit pendaratan ikan. 

Siasatan awal mendapati aktiviti pemalsuan butiran itu didalangi sindiket bagi mendapatkan bekalan diesel subsidi yang diberikan kerajaan kepada nelayan berdasarkan jumlah tangkapan ikan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...