Translate

04/02/2014

ANUAR CUBA MEMPERBODOH2KAN RAKYAT SELANGOR ????

Anwar Ibrahim

BERBINCANG DENGAN LEE CHIN CHEH HANYA 1 HINGGA 2 JAM SAJA.... ALAHAI... DAN UNTUK MENYEJUKKAN HATI KHALID IBRAHIM SAJA TU.....

MANA PEGI NYA PRESIDEN PKR ???????????SONYAP AJE ?????

KAJANG - Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memberi jaminan bahawa peranan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim di Selangor akan terus dikekalkan untuk menerajui pembangunan ekonomi di negeri itu.

Katanya, keupayaan Abdul Khalid dalam melonjakkan ekonomi Selangor sejak 2008 lalu perlu dipertahankan bagi memastikan program kebajikan rakyat di negeri terus dinikmati berbanding di bawah pentadbiran BN sejak 54 tahun lalu.

"Usaha Khalid angkat ekonomi Selangor mesti dikekalkan kerana perubahan itu akan dikuti oleh pimpinan lain lain, yang penting kita menang dulu Dun Kajang.

"Ia (kedekut dan cermat) bukan satu kelemahan, kerana sejarah Selangor di mana pimpinan silih berganti, pretasi ekonomi di bawah Khalid yang terbaik di Selangor," katanya ketika berucap dalam majlis bersama pimpinan masyarakat Daerah Hulu Langat, di sini, hari ini.

Mengulas lanjut, beliau berkata walaupun pembangunan ekonomi menjadi keutamaan, namum Anwar menegaskan keupayaan politik juga penting untuk menyakinkan rakyat sebelum mentadbir Putrajaya.

"Kekuatan ekonomi itu penting namun perubahan dan kekuatan politik juga penting, baru orang akan yakin kita boleh tawan Putrajaya," katanya.

Dalam pada itu, Anwar menegaskan peletakan jawatan bekas Adun Kajang, Lee Chin Cheh itu tidak mempunyai sebarang kaitan dan rundingan dengan beliau.

Katanya meskipun beliau mengakui menemui beliau dua jam sebelum surat peletakan jawatan itu diserahkan kepada Speaker Dun Selangor, Hannah Yeoh namun beliau menafikan ia mempunyai percaturan politik dalaman.

"Saya hanya temuinya 1 hingga 2 jam sebelum surat dia sampai kepada Speaker Dun Selangor, Hannah Yeoh, memang tindakan beliau tiada rundingan.

"Saya pertahankan imej, integriti dan hormat keputusan beliau, walaupun beliau ada bincangan dengan pimpinan lain, tapi beliau beri laluan kepada saya bertanding di Kajang," katanya lagi.

Sumber: sinarharian

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...