Sabtu, 9 Februari 2013

Bukti Nik Aziz Dah Nyanyuk, Tak Layak Bertanding

nikAziz_gangnam_nyanyuk
Ha...ha...ha... macam mane nak bertanding lagi?????
KETIKA ramai melihat Nik Aziz sebagai ketinggalan zaman apabila menganggap penyanyi Oppa Gangnam-Style, Psy sebagai seorang perempuan, penulis pula lebih cenderung untuk mempertikaikan tahap kesihatan mental pemimpin PAS yang telah berusia lebih 80 tahun itu.

Penulis  bimbang Nik Aziz juga sudah tidak boleh membezakan antara jawatan Mursyidul Am dengan Menteri Besar sehingga dia menganggap dia masih layak bertanding dalam pilihanraya umum akan datang dan kekal dalam jawatan tersebut hingga mati – itu kalau PAS menang di Kelantan dalam pilihanraya akan datanglah, tapi nampak gaya macam nak tumbang.

Kalau yang merapu macam ini terdiri dari kalangan pemimpin UMNO macam Tun Mahathir umpamanya, penulis pasti ada waktu ini blog-blog puak kera ini pasti tidak henti-henti mengulang-ngulang kenyataan tersebut.

Tapi pasal yang terlibat dewa hidup PAS, maka semua pakat-pakat buat tak tahu dan buat tuli saja.

Walhal ia mempunyai petunjuk yang jelas bahawa pemimpin yang telah menjadi Menteri Besar lebih 22 tahun itu sudah tidak lagi layak untuk memikul tanggungjawab tersebut.

Dari fizikalnya pun kita sudah nampak dia tidak larat, sekarang mentalnya pulak.

Dalam masa yang sama, ini juga menunjukkan ego Nik Aziz yang ramai tidak tahu .  Orang nak cakap, dia nak cakap, orang tahu, dia pun nak tunjuk tahu juga.  Susah benar mulutnya tu nak cakap “maaf kawe tak tahu” atau “maaf, no comment”.  Ini nak komen juga, penyudahnya nampak macam bodoh, walau memang bodoh pun.

Tidak cukup dengan itu, Nik Aziz juga mempertikaikan kenapa orang Malaysia meminati lagu dalam bahasa yang tidak mereka faham.  Kenyataan bodoh ini dikeluarkannya setelah wartawan yang bertanya menjelaskan bahawa Psy adalah penyanyi berasal dari Korea.

Mungkin si tua ini tak tahu berapa ramai orang suka lagu Hindustan tapi tak faham bahasa Hindustan.  Malah, berapa ramai yang mengaji al-Quran tak faham apa yang mereka baca pun!!

Tapi sebab dia nak kondem kedatangan Psy disini kerana takut menjejaskan DAP di Pulau Pinang, maka terpacul keluar jugalah alasan bodoh macam tu, dahlah awak tu bodoh, nyanyuk pulak.

Macai-macai PAS kat dalam portal, tolonglah nasihatkan tuk guru korang tu, itupun kalau Nik Aziz nak jumpa koranglah kan.

Sumber:mykmunet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...