Khamis, 20 Disember 2012

Rasuah Tanah Untuk Jawatan MB Perak - Pelik Tapi Benar

nik_aziz_korup
PENULIS sebetulnya panas hati dengan SPRM Kelantan yang tanpa segan silu menunjukkan sikap berat sebelah dalam menyiasat salah laku dan penyelewengan melibatkan Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz dan ahli keluarganya sebelum ini.

Dalam beberapa kes sebelum ini, ada banyak laporan, bukti dan dokumen diserahkan sebelum ini, tetap jawapan dihujungnya, tiada kes!!  Tapi kita lihat menantu Nik Aziz letak jawatan, Nik Aziz batal perjalanan ke Mekah dan sebagainya.

Kalau tidak ada kes seperti kata SPRM Kelantan, kenapa tindakan tersebut semuanya dibuat?

Pelik.

Maka itu dalam kes rasuah beribu ekar tanah yang bernilai berjuta ringgit sebagai ganti Nizar menjadi Menteri Besar di Perak pada 2008 yang sedang hebat diperkatakan orang ini pun, penulis yakin pengakhiran kisahnya tetap sama, tidak ada kes.

Melainkan, ada campur tangan dari pihak SPRM Putrajaya dengan mengambil alih siasatan dari pegawai SPRM Kelantan yang tak tahu sudah disembur apa dimuka mereka oleh Nik Aziz sehingga senang-senang saja tua kutuk itu terlepas berpuluh tahun dengan kekorupannya.

Kes kali ini penulis yakin solid dan kukuh.  Alah, Anwar boleh jaja kaitan pembunuhan Altantunya dengan Perdana Menteri, hanya menggunakan beberapa keping dokumen yang dibuat sendiri oleh P Balasubramaniam (akuan bersumpah), takkan kes yang penuh dengan dokumen (bukan buat sendiri) seperti perjanjian, salinan Suruhanjaya Syarikat Malaysia dan apa segala ini, tak boleh nak sangkut kot?

Itu tak kira lagi, sokongan dari rakyat Gua Musang yang  melihat sendiri depan mata mereka bagaimana perampasan beribu ekar tanah ini berlaku, yang sekarang kita tahu untuk diberikan kepada pemimpin DAP Perak seperti yang didakwa, sebagai ganti melantik Nizar sebagai Menteri Besar Perak.

Dari mula pun kita tahu ada yang tak kena, macam mana DAP yang ada 18 kerusi boleh tukar pendirian satu malam untuk melantik Nizar dari PAS yang hanya ada 6 kerusi menjadi Menteri Besar?

Walaupun perlembagaan negeri Perak mengatakan Menteri Besar mestilah seorang Melayu dan beragama Islam, tapi ada juga klausa yang memberi kuasa kepada Sultan Perak melantik bukan Islam menjadi Menteri Besar.  Maksudnya kalau DAP berkeras mahukan Ngeh dilantik menjadi Menteri Besar pun boleh.

Tapi pelik dalam masa 24 jam perkara tersebut berubah, rupanya ada deal lain.

Jadi penting SPRM Kelantan itu dibersihkan dari barua Nik Aziz supaya rakyat dapat melihat buat pertama kali penipuan ini didedahkan dengan sepenuhnya.
Ini perlu dilakukan segera bagi mengelakkan keyakinan rakyat terhadap intergrati SPRM terjejas, dalam masa yang sama lebai korup macam Nik Aziz ini boleh dihumbankan ke dalam penjara sebelum dia masuk kubor – kalau berjaya dibuktikan bersalah.

Tapi sementara itu tidak salah rasanya penulis menyatakan ini:-
Memang sial kau Nik Aziz ini, tergamak kau mengorbankan hak rakyat Kelantan kepada Ngeh bersaudara, semata-mata nakkan Nizar dilantik menjadi Menteri Besar Perak.  Penulis doa, mati besok diseksa secukup seksa dalam kubor dan dicampak ke neraka tanpa hisab.

Sumber: adamyan 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...